لوگو مینیمال و تغییرات لوگوی برندهای مختلف

در دنیای امروز، همه مردم در معرض تبلیغات گسترده برندها و خودنمایی انواع لوگوها هستند و قطعا شناخت سبک هایی مانند طراحی لوگو مینیمال برایشان خیلی آسان تر از انواع لوگوهای دیگر است. با شناخته شدن قدرت برندسازی در موفقیت کسب و کارها و نقش پررنگ طراحی انواع لوگو برای آن، کمتر کسی هست که به طراحی یک لوگوی زیبا، جذاب و ماندگار فکر نکند. البته بحث ریدیزاین یا بازطراحی لوگو را هم داریم که تقریبا تمام برندهای بزرگ دنیا آن را تجربه کرده اند. حتما برایتان جالب خواهد بود که بگوییم این تغییرات، همگی به سمت مینیمال شدن و طراحی لوگو مینیمال بوده است؟ اما چرا لوگو مینیمال؟

با ما در “مستر ای جی”یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات طراحی و راه اندازی وب سایت، طراحی انواع لوگو و طراحی گرافیک و… – همراه باشید تا شما را با جذابیت لوگو مینیمال و تغییرات جالب انواع لوگو برندهای بزرگ دنیا به سمت مینیمال شدن آشنا کنیم:

 

لوگو مینیمال چیست؟

مینیمالیسم – Minimalism – یکی از سبک های هنری نسبتا جدید ولی پرطرفدار در دنیاست. مینیمال و مینیمالیسم را در حوزه های مختلف هنر مانند طراحی لباس و استایل، طراحی معماری، طراحی دکوراسیون داخلی و… به کار می برند و خلاصه در هر نوع طراحی و دیزاینی قابلیت استفاده دارد که در همه آنها، ویژگی مشترکی ایجاد می کند: سادگی.

سادگی و به دور از هر گونه پیچیدگی و شلوغی، ویژگی اصلی سبک مینیمالیسم است. بسیاری از کارشناسان درباره ابهام داستن یا نداشتن سبک مینالیسم اختلاف نظر دارند و خیلی از آنها معتقدند که طراحی مینیمال باید از ابهام هم دور باشد و مفهوم را خیلی ساده و سریع به مخاطب القا کند. اما عده ای دیگر از وجود لایه هایی از نمادها و رازها در آن می گویند که ممکن هم هست درست باشد، زیرا هر نوع طراحی می تواند حاوی پیام خاصی باشد که دانستن آن نیاز به پرسش دارد.

به هر حال، سبک مینیمالیسم، یک سبک ساده و بدون تکلف و شلوغی است. این سبک در دنیای طراحی انواع لوگو نیز راه پیدا کرده است.

لوگو مینیمال

  • لوگو مینیمال یک سبک بسیار جذاب و خاص از طراحی انواع لوگو است که با کمترین کاربرد رنگ، خطوط، شکل و نوشته طراحی می شود و به سادگی هر چه تمام، نماد و آرم برند را نشان می دهد. یکی از ویژگی هایی که در بررسی تغییرات لوگو برندهای مختلف توجه را جلب می کند، فلت شدن لوگوهاست. در واقع فلت بودن لوگوها و پرهیز از رنگ های زیاد و خطوط پیچیده، اصلی ترین ویژگی لوگو مینیمال محسوب می شود.

این نوع لوگو تقریبا در تمامی برندها استفاده می شود و مختص حوزه خاصی نیست.

 

مزایای انتخاب لوگو مینیمال برای برندهای مختلف

لوگو مینیمال به دلیل سادگی و ظرافتی که دارد، خیلی سریع می تواند ذهن و توجه آن را به خود جلب کند. مغز انسان به سمت سادگی و دریافت سریع مفاهیم علاقه دارد و از پیچیدگی و شلوغی دوری می کند و این دقیقا همان دلیلی است که لوگو مینیمال را در بین انواع لوگو شاخص می کند و می تواند جذابیت ویژه ای برای مغز مخاطبین ایجاد نماید. مزایای انتخاب لوگو مینیمال:

  • ماندگاری سریع و ساده لوگو در ذهن مخاطبان
  • سادگی و زیبایی چشمگیر و مورد پسند عموم مردم
  • عدم نیاز به تغییر و ریدیزاین لوگو
  • امکان شناسایی سریع لوگو در بین لوگوهای مختلف کسب و کارهای هم حوزه با شما

مراحل طراحی سایت حرفه ای به زبان ساده

 

لوگوی کدام برندها به سمت مینیمال شدن تغییر کرده است؟

برندها و مخصوصا برندهای نام آشنا و پرآوازه در دنیا، در ارتباط با عوامل موفقیت بیشتر خود، بسیار هوشمندانه عمل می کنند و یکی از کارهایی که به موفقیت برند کمک می کند، ریدیزاین یا بازطراحی لوگو است. در سال های اخیر، تمایل بسیاری از برندهای بزرگ به سبک لوگو مینیمال خیلی چشمگیر بوده است و این موضوع نشان از قدرت و جذابیت لوگو مینیمال در جذب مخاطب می باشد.

اما یک نکته هم وجود دارد:

ریدیزاین یا تغییر در لوگوی برند، یکی از ابزارهای جالب برای ایجاد سر و صدا در بین رقباست. در واقع زمانی که برند از سطح توجه حداکثری دور می شود، تغییراتی اینچنینی می تواند جان تازه ای را در آن برند بدمد. اما برای برندهایی که معروفیت چندانی ندارند، ریدیزاین برند تنها ابزاری برای بهتر کردن لوگو و ایجاد پیوند بیشتر بین مخاطبین با برند است.

افزایش رتبه سایت با ۶ روش بهینه سازی سئو

 

انواع لوگو مینیمال – تغییرات انواع لوگو در برندهای خارجی و معروف

لوگو خودروسازی نیسان NISSAN

تغییرات لوگو نیسان به سمت فلت شدن و از نوع لوگوی دو بعدی و بسیار ساده است، اما المان های اصلی لوگوی قبلی، یعنی نوشتار NISSAN و دایره دور آن همچنان وجود دارد.

لوگوی خودروسازی نیسان

لوگو خودروسازی ولوو VOLVO

شکل لوگوی برند ولوو همان شکل قبلی است اما فلت شده است و رنگ آن نیز به مشکی تغییر کرده است. لوگوی جدید تکرنگ است و نوشته VOLVO در آن باقی مانده است.

لوگو مینیمال ولوو

لوگو خودروسازی کیا KIA

تغییر لوگوی برند خودروسازی کیا در بین انواع لوگوهای خودروسازی ها، شاید بیشترین تغییر را تجربه کرده است و تنها یک نام ساده تکرنگ در آن باقی مانده است. البته گفتنی است که این لوگو قبلا هم ساده و مینیمال بوده است و اکنون مدرن تر شده است.

لوگو خودروسازی کیا

لوگو خودروسازی بی ام دبلیو BMW

لوگوی خودروسازی BMW نیز تغییرات زیادی در جهت مینیمال شدن داشته است. حذف حلقه سیاه رنگ و براقیت روی آن و استفاده از رنگ خاکستری برای نوشته و دایره ها و البته ماندگاری رنگ آبی که شاخصه لوگوی این برند است.

لوگو بی ام دبلیو

لوگوی خودروسازی مینی MINI

این خودروسازی هم که زیر مجموعه خودروسازی بی ام دبلیو است، تمام ساختار پیچیده و ابعاد اضافی را حذف کرده و لوگوی مشکی رنگ و ساده را انتخاب کرده است. البته این تغییر کاملا زیرکانه بوده زیرا شکل اصلی لوگو همان است که بوده!

لوگو خودروسازی مینی

لوگو خودروسازی فولکس واگن 

تغییرات این لوگو جذاب تر از انواع لوگوهای خودروسازی های دیگر است. چرا که هنوز حالت اصلی و رنگ جذاب خود را حفظ کرده است. در عین اینکه بسیار ساده و تنها با چند خط شکسته طراحی شده است.

لوگو خودروسازی گلف

لوگو خودروسازی داچیا DACIA

این هم ریبرندینگ لوگوی داچیا که احتمالا بیشترین تغییرات را در بین انواع لوگو داشته است. این لوگو مینیمال با لوگوی قبلی خود کاملا متفاوت است و هم از یک بخش هندسی تشکیل شده است و هم یک بخش نوشتاری.

لوگو خودروسازی داچیا

لوگو خودروسازی فیات FIAT

این هم از تغییرات لوگوی خوشرنگ فیات که فقط بخش نوشتاری آن باقی مانده است؛ آن هم به صورت کاملا تخت و بدون هیچ طراحی اضافی.

لوگو مینیمال خودروسازی فیات

لوگو خودروسازی رنو RENAULT

برند رنو هم مانند دیگر خودروسازی ها تغییرات جالبی در لوگوی خود اعمال کرده است. خطوط ساده و جذابی که هیچ رنگ و خمیدگی ندارد و بسیار هم زیباست.

لوگو مینیمال رنو

لوگو خودروسازی پژو PEUGEOT

این لوگو تغییرات عمده ای داشته است. تغییر رنگ لوگو به مشکی و فلت شدن آن از ویژگی های برجسته آن است اما هنوز هم طراحی آن راه زیادی به سمت لوگو مینیمال کامل و تمام عیار دارد.

 

لوگوی کمپانی پژو

لوگو برند مسترکارد

این هم تغییرات لوگوی برند شرکت مالی مسترکارد که در طراحی جدید خود به مینیمال شدن کامل نزدیک شده است. رنگ های این دو دایره فرورفته در هم، از نمادهای برند مسترکارد محسوب می شود.

لوگو مستر کارد

لوگو برند غذایی BURGER KING

جالب است بدانید که این لوگو در سال های دور هم لوگوی برند غول همبرگر بوده است و دوباره در سال های اخیر با ترند شدن انواع لوگو مینیمال در بین برندها، مورد استفاده قرار گرفته است.

لوگو مینیمال برگر کینگ

لوگو جستجوگر گوگل GOOGLE

گوگل به دلیل اختصاصی بودن این رنگ ها، همچنان آنها را در طراحی لوگوی خود حفظ کرده است اما برای مینیمال شدن بیشتر، حتی انحنا و پیچش های حروف خود را نیز کاملا صاف و فلت کرده است.

لوگو گوگل

لوگو برند پرینگلز PRINGLES

حتی لوگوی بانمک چیپس پرینگلز نیز مینیمال شده است و در محصولات جدید خود، شکل و شمایل شلوغش را به سادگی و خلوتی بیشتر تبدیل کرده است.

لوگو پرینگلس

لوگو برند MICROSOFT

این لوگو قبلا هم ساده بوده است و همان طور که گفتیم، در طراحی جدید خود کاملا فلت شده است.

لوگوی مایکروسافت

 

انواع لوگو مینیمال – تغییرات انواع لوگو در برندهای داخلی و ایرانی

لوگو شرکت حمل و نقل داخلی تپسی

لوگوی تپسی هم به سمت سادگی بیشتر رفته است و نوشته های اضافی و اشکال هندسی منحنی آن حذف شده است.

 

 

ریدیزاین لوگو تپسی

لوگوی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

این هم لوگوی دیجی کالا که تکرنگ شده است و سادگی بیشتری در آن ایجاد شده است. ناگفته نماند که این لوگو، قبلا هم بسیار ساده بوده است اما به طور کلی در مقایسه با اولین لوگوی طراحی شده برای برند دیجی کالا، تغییرات عمده ای داشته است.

ریدیزاین لوگو دیجی کالا

لوگو شرکت حمل و نقل داخلی اسنپ

اسنپ هم لوگوی خود را تغییر داده و یک لوگوی مینیمال را جایگزین نموده است. اما رنگ سبزی که برای آن انتخاب شده است، شاید کنجکاوی خیلی از مخاطبان را برانگیخته باشد!

لوگوی اسنپ

 

قیمت طراحی لوگو مینیمال

شاید فکر کنید که قیمت طراحی لوگو مینیمال به دلیل سادگی و کم بودن اجزا و متعلقات طراحی، پایین است و خب طراح آن، خیلی زحمت خاصی نکشیده است. اما واقعیت این نیست. طراح لوگو برای اینکه لوگو مینیمال فقط یک خط و فونت بی معنا نباشد و در عین حال کاملا ساده باشد، باید کلی وقت برای پیدا کردن یک طرح تاثیرگذار صرف کند. بنابراین شاید در نگاه اول یک طراحی ساده به نظر بیاید، اما در واقعیت پر از وقت صرف کردن، تعویض ایده ها و خلاقیت در ایجاد آن است و رسیدن به نتیجه نهایی و خلق یک لوگوی مینیمال منحصر به فرد و زیبا، که اصلا ساده نیست و اتفاقا کار هر طراحی هم نیست.

زیرا یک طرح صرفا ساده با یک طرح ساده اما حرفه ای، واقعا متفاوت هستند.

سخن پایانی

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

طراحی لوگو توسط “مستر ای جی”، تنها یک شغل نیست بلکه فرصتی برای خلاقیت و ایجاد یک اثر ماندگار است که در طول این سال ها، نمایشی فوق العاده برای برندها و کسب و کارهای گوناگون را به عهده داشته است.

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده که در طول سالیان؛ در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *