روش های افزایش رتبه سایت

آیا تا به حال به افزایش رتبه سایت خود اهمیتی داده اید؟ باید بدانید که طراحی سایت برای کسب و کار، یک روش عالی برای درآمدزایی بیشتر است اما به شرطی که سایت شما رتبه و رنکینگ مناسبی داشته باشد و به خوبی، اصول بهینه سازی سئو در آن رعایت شده باشد. اما غیر از این، خود سایت می تواند یک منبع درآمد جانبی نیز باشد، مثلا از طریق مشارکت در فروش و یا نصب بنرهای تبلیغاتی در سایت. بنابراین خیلی مهم است که رتبه سایت شما بالا باشد و کاربران زیادی به صورت روزانه وارد سایت تان شوند.

با ما در “مستر ای جی”بهترین تیم طراحی وب سایت، برنامه نویسی، طراحی لوگو و خدمات وب – همراه باشید تا روش های ساده اما موثر در افزایش رتبه سایت را به شما بگوییم:

 

روش های ساده و تاثیرگذار در افزایش رتبه سایت

چه کنیم تا رتبه سایت مان بهتر شود؟

سئو روشی برای برای بهینه سازی سایت و مطالب داخل آن برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل است که منجر به افزایش رتبه سایت می شود. یعنی هر چه بیشتر و بهتر این اصول سئو رعایت شوند، گوگل سایت شما را بیشتر به مخاطبان نمایش می دهد و تعداد کلیک ها و بازدیدها از سایت تان بالا می رود و این همان چیزی است که به رونق کسب و کار شما شما کمک می کند. اصلی ترین نکاتی که باید در تولید محتوای سایت تان رعایت شود، موارد زیر هستند:

 

  1. انتخاب عنوان (title) و نوشتن متا تگ توضیحات مناسب

متا تگ عنوان

عنوان یک مطلب در نمایش مطالب سایت به کاربران مختلف، بسیار تاثیرگذار است. عنوان مطالبی که در سایت قرار می دهید، همان تب هایی است که موتورهای جستجو به کاربران نشان می دهند تا روی آنها کلیک کنند و وارد سایت شوند. بنابراین باید دارای کلید واژه اصلی باشد و نیز طول کلمات و کاراکترهای آن در حد استاندارد باشد.

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات هم همان توضیحات کوتاهی است که از کل نوشته در یک یا دو خط باید بنویسید تا به طور خلاصه، مطلب شما را بازگو کند. گوگل و موتورهای جستجو، این متن کوتاه را زیر عنوان به کاربر نشان می دهند تا کاربر تشخیص دهد که می تواند جواب سرچ خود را در مطلب شما پیدا کند یا نه!. یعنی تا این حد برای گوگل اهمیت دارد که کاربران بیخود و بی جهت وقت خود را در کلیک کردن روی مطالب غیر مفید هدر ندهند. پس شما هم باید به چنین مواردی اهمیت دهید تا کلیک خور سایت تان افزایش یابد و به مرور باعث افزایش رتبه سایت شما شود.

 

  1. تولید محتوای مرتبط و غیر کپی

مطالبی که در سایت قرار می دهید، بهترین روش برای افزایش رتبه سایت شما می باشند. اما این مطالب غیر از دو موردی که در بالا گفته شد، باید خصوصیات دیگری هم داشته باشند، مثلا:

  • جدید و دست اول باشند. محتوا و مطالب کپی از سایت های دیگر، خیلی زود توسط گوگل تشخیص داده می شوند و در صورت تکرار، علاوه بر جریمه،  باعث می شود از لیست نمایش گوگل حذف شوید.
  • مرتبط باشند. مطالبی که در سایت قرار می دهید، باید با موضوع سایت هماهنگ و مرتبط باشد وگرنه از طرف کاربران، یک سایت خسته کننده خواهید بود و خیلی زود کاربران سایت را ترک خواهند کرد و به مرور، رتبه سایت کاهش می یابد.

 

  1. انتخاب کلید واژه و توجه به چگالی آن در طول متن

مطالب سایت باید دارای کلید واژه باشند و نیز در طول متن به تعداد معقول و با پراکندگی مناسبی توزیع شوند. انتخاب کلید واژه مناسب و کاربرد آن در طول متن یکی از مهم ترین اصول سئو است که در افزایش رتبه سایت بسیار موثر می باشد.

 

  1. لینک دهی مناسب

در طول متن یک مطلب، باید چند لینک مناسب قرار دهید. این لینک ها هم باید داخلی باشند (لینک دهی بین صفحات داخل سایت) و هم خارجی، یعنی به یک سایت دیگر لینک دهید مثل سایت مرجع یا سایتی با موضوع مرتبط با مقاله تان برای اطلاعات بیشتر و… . این لینک ها در ارزیابی گوگل بسیار موثر هستند و باعث ارزشمند شدن و افزایش رتبه سایت شما می شوند.

 

  1. عکس ها خیلی مهم هستند

کیفیت و فرمت عکس هایی که داخل مطلب خود قرار می دهید، بسیار موثر هستند. هر مطلب باید چندین عکس داشته باشد که این عکس ها، نه آنقدر بزرگ باشند که در سرعت بارگذاری سایت اختلال ایجاد کنند نه آنقدر کوچک که بی کیفیت و تار باشند. بهتر است یک سایز و فرمت مناسب انتخاب کنید و تمامی عکس ها را به صورت هماهنگ درآورید.

نکته مهم دیگر، تگ alt برای عکس هاست. یعنی هر عکس نام و مشخصات خودش را داشته باشد و تکراری نباشد. گوگل عکس ها را بر مبنای همین تگ alt نمایش می دهد.

 

  1. سرعت سایت

سرعت بارگذاری صفحات سایت شما نباید بیش از ۲ ثانیه باشد، زیرا کاربر سایت را ترک خواهد کرد. بنابراین اگر برای سایت خود اهمیت قائل هستید و برای مطالب و عکس و موضوعات و… آن وقت زیادی صرف می کنید، یادتان باشد که سرعت بارگذاری آنها در جلب مخاطب تاثیرگذار است و به تدریج با افزایش تعداد کلیک ها در سایت، افزایش رتبه سایت تان را در پی خواهد داشت.

 

سخن پایانی

افزایش رتبه سایت همان هدفی است که در نهایت به دنبال آن هستید. هدف از راه اندازی سایت ، این است که بتوانید رتبه آن را بالا بیاورید تا سایت شما در جستجوهای گوگل برای کاربران به نمایش درآید و به سایت شما وارد شوند و از خدمات و محصولات شما دیدن و خرید کنند. در واقع ارتقا رتبه سایت با روش هایی که در بالا گفته شد، بهترین و موثرترین روش برای تبلیغ سایت شماست.

مورد بعدی اینکه، اگر فکر می کنید که تخصص کافی برای تولید محتوا در سایت خود را ندارید، بهتر است آن را به کارشناسان تولید محتوا که روش های افزایش رتبه سایت را به خوبی می دانند، بسپارید، هزینه این کار اصلا زیاد نیست اما نتیجه آن، فوق العاده جذاب و عالی است.

 

“مستر ای جی” – ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی وب سایت و پشتیبانی سایت

ارتقا رتبه سایت

اگر در فکر راه اندازی یک سایت هستید و یا فکر می کنید که سایت فعلی تان خیلی نتیجه بخش نیست و نیاز به ارتقا دارد، بهتر است به یک تیم طراحی وب باتجربه و متخصص مراجعه کنید تا تحولی شگفت انگیز را در کارتان تجربه نمایید. تیم “مستر ای جی” با سابقه ای درخشان در زمینه برنامه نویسی و طراحی وب سایت، یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات وب می باشد.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وبسایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *