تاثیر رنگ در طراحی لوگو

قبل از اینکه طرح و رنگ خاصی را در ذهن خود برای برندتان و لوگوی آن در نظر بگیرید، بهتر است درباره تاثیر رنگ در طراحی لوگو و جادویی که در آن القا می کند، اطلاعات بیشتری داشته باشید. رنگ ها دارای تاثیرات روانشناسی و روانشناختی پیچیده ای هستند و به همین خاطر است که در طراحی لوگی برندهای بزرگ از آنها به عنوان رنگ ثابت و مشخص استفاده می شود.

با ما در “مستر ای جی” –  بهترین و تخصصی ترین تیم ارائه دهنده خدمات برنامه نویسی، طراحی وب سایت و طراحی لوگو – همراه باشید تا شما را با تاثیر رنگ در طراحی لوگو بیشتر آشنا کنیم:

 

روانشناسی رنگ ها – تاثیر رنگ در طراحی لوگو و برندسازی

رنگ ها دارای بار احساسی مخفی اما قوی هستند و بدون اینکه افراد متوجه تاثیر آنها باشند، تا عمق ذهن آنها نفوذ می کنند و تاثیر خود را به جای می گذارند. به همین خاطر شناخت روانشناسی رنگ ها برای همه طراحان گرافیک لازم و ضروری است و همچنین برای کسانی که قصد سفارش یک طراحی لوگو برای برند خود دارند. زیرا کمک می کند که بهترین نتیجه و تاثیر را در لوگوها و طراحی های اینچنینی اعمال کنند.  در ادامه قصد داریم شما را با روانشناسی انواع رنگ های گرم، رنگ های سرد و خنثی آشنا کنیم:

 

تاثیر رنگ در طراحی لوگو – رنگ های گرم چه حسی را منتقل می کنند؟

طیف رنگ های گرم

رنگ های قرمز، نارنجی و زرد و تمام طیف های این سه رنگ، از رنگ های گرم محسوب می شوند. قدرت گرمابخشی این رنگ ها از زرد آغاز می شود و همان طور که در طیف رنگ ها پیش می رود، در نهایت به قرمز و بیشترین القای حس گرمی می رسد.

رنگ های گرم به صورت عمومی دارای القای حس گرمی، صمیمیت و هیجان و نیز تحریک قوای بصری و غرایز هستند. بنابراین بی دلیل نیست که اکثر برندهای مواد غذایی، کارت ویزیت ها، رستوران ها و… از طیف رنگ های گرم و تاثیر رنگ در طراحی لوگو خود کمک می گیرند تا حس صمیمت و نزدیک بودن و نهایتا انتخاب را در افراد القا کنند.

 

تاثیر رنگ در طراحی لوگو – رنگ های سرد چه حسی را منتقل می کنند؟

طیف رنگ های سرد

رنگ های آبی، بنفش، نیلی و سبز از دسته رنگ های سرد هستند. این رنگ ها القا کننده حس سردی و فروکش کردن هیجانات هستند و در عوض، آرامش و در نهایت حس بزرگی و ابهت را در افراد القا می کنند. به همین خاطر در رنگ کردن خانه های کوچک و فضاهای بسته از رنگ های آبی و نیلی استفاده می شود تا بزرگ تر به نظر آید.

این رنگ ها اصلی ترین رنگ ها در لوگوی برندهای ارتباطی دنیا و شبکه های اجتماعی هستند، مانند فیسبوک، اینتل، توییتر، همراه اول و… که باعث می شود تاثیر رنگ در طراحی لوگو کاملا نمایش داده شود، زیرا همگی در زمره بهترین ها در این زمینه می باشند.

افزایش رتبه سایت با ۶ روش بهینه سازی سئو

 

تاثیر رنگ در طراحی لوگو – رنگ های خنثی چه حسی را منتقل می کنند؟

طیف رنگ های خنثی

رنگ های خنثی رنگ هایی هستند که القا کننده هیچ کدام از احساساتی که در بالا گفته شد، نیستند و شاید هم القا کننده همزمان هر دو نوع احساس باشند و این بستگی به روحیه شخص داشته باشد که کدام را از آنها دریافت کند. اما به طور کلی به رنگ هایی که نمی توان جز دو دسته اصلی سرد و گرم قرار داد، رنگ های خنثی گفته می شود. مانند: رنگ‌های طوسی، نقره ‌ای، خاکستری، قهوه ‌ای، شیری و کرمی.

به همین دلیل از این رنگ ها بیشتر به عنوان پس زمینه در لوگوها و دیزاین های مختلف استفاده می شود تا تاثیر رنگ در طراحی لوگو و آرم اصلی بیشتر باشد. همچنین در طراحی دکوراسیون منازل نیز بیشترین استفاده را دارند تا بار احساسی قوی و طولانی مدت از طریق رنگ ها به افراد وارد نشود.

ریسپانسیو یعنی چه؟ طراحی سایت واکنش گرا

 

آشنایی با ویژگی ها و روانشناسی رنگ های پر استفاده

از تاثیر رنگ در طراحی لوگو غافل نشوید و آن را بستر مناسبی برای جذابیت بیشتر برند خود قرار دهید. زیرا باعث می شود آرم و نماد برند و کسب و کارتان، عمیق، جاذب، مخاطب پذیر و به یادماندنی باشد و اصلی ترین چیزی که باعث می شود همه این ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، تناسب داشتن برند، طراحی لوگو و رنگ آن است.

به طور مثال به نمونه طراحی لوگوی زیر دقت کنید که به چه سادگی در عین مهارت و حرفه ای بودن با مخاطب ارتباط برقرار می کند و در ذهن می ماند. تمام تناسب ها در این لوگو رعایت شده است و تاثیر رنگ در طراحی لوگو کاملا مشخص و گویا است.

لوگوی برند داغ: طراحی شده توسط “مستر ای جی”

طراحی لوگو برند داغ توسط مستر ای جی

ویژگی های رنگ قرمز:

ایجاد حس هیجان و جنب و جوش

رفع کسالت و بی حوصلگی

شادی و سرزندگی

تحریک احساسات غریزی مانند گرسنگی، احساس جنسی و… .

 

ویژگی های رنگ آبی:

القای حس صداقت و درستی

آرامش و سکنی

بزرگی و ابهت

سادگی و اعتماد

 

ویژگی های رنگ سبز:

القای حس کنجکاوی و میل به یادگیری

آرامش بخش

توازن و تناسب

طبیعت

درمان و شفا

 

ویژگی های رنگ زرد:

القای حس شادی و نشاط

جلب توجه و گیرایی بالا

 

ویژگی های رنگ نارنجی:

القای حس خلاقیت

شادابی و تحرک

جذابیت

گرمی و حرارت

 

ویژگی های رنگ صورتی:

القای حس لطافت و ملایمت

دوستی و احساسات زنانه

رویا و آرزو

 

ویژگی های رنگ سفید:

القای حس پاکیزگی و خلوص

سلامت

خوبی ها و پاکی ها

صلح

 

ویژگی های رنگ سیاه:

قدرت و استقامت

پایداری و عدم شکست پذیری

 

مستر ای جی – بهترین تیم ارائه دهنده خدمات حرفه ای طراحی سایت، طراحی لوگو و…

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده که در طول سالیان در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

شغل طراحی لوگو با حس خلاقیت و هنر و نهایتا دانش گرافیک آمیخته شده است که “مستر ای جی” در طول این سال ها ثابت کرده که همه این ویژگی ها را در حد بهترین دارد.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *