افزایش بازدهی تبلیغات گوگل

خیلی از کسب و کارها برای دیده شدن سایتشان، منبع اصلی آن یعنی تبلیغات گوگل ادز یا گوگل ادوردز را انتخاب می کنند که خب کار بسیار هوشمندانه ای هم هست. اگر شما هم چنین قصدی دارید، لازم است بدانید برای اینکه تبلیغات در گوگل موفقیت آمیز باشد، نیاز دارید سایت خود را بهینه سازی کنید و آن را برای ایجاد بیشترین بازدهی تبلیغات گوگل آماده سازی کنید. نگران نباشید در ادامه، نکات مهم مربوط به آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

پس با ما در “مستر ای جی” – یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات برنامه نویسی، طراحی وب سایت، طراحی لوگو، برندسازی و… – همراه باشید:

 

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

گوگل ادوردز نام قدیمی سرویس تبلیغاتی گوگل است که الان با نام گوگل ادز – google ads شناخته می شود. گوگل با ایجاد یک سرویس تبلیغاتی بسیار قوی، از این طریق کسب درآمد می نماید. از آنجا تمام آمارها و اطلاعات مربوط به جستجوها، کلیک ها، بازدیدها و… در اختیار خود این منبع قرار دارد، بنابراین تبلیغات در گوگل می تواند یک روش کاملا هوشمندانه و موثر باشد.

در تبلیغات گوگل ادز، تبلیغ دهنده یک حساب اعتباری تبلیغاتی خریداری می کند و به ازای هر کلیک روی تبلیغات مورد نظر سایتش، به گوگل هزینه پرداخت می کند. بنابراین مهم نیست که رتبه سایت شما چه رتبه ای باشد، اگر به کسب و کار خود اطمینان داشته باشید، می توانید با صرف هزینه، به صفحه اول جستجوهای گوگل در کلید واژه های مورد نظر خود بیایید و بازدید کننده دریافت کنید.

(به این نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی یا بازاریابی کلیکی نیز گفته می شود. هر سایتی با توجه به کسب و کاری که دارد و نوع کلید واژه هایی که برایش اهمیت دارد، می تواند به گوگل ادز، سفارش تبلیغ دهد).

هزینه تبلیغات گوگل ادز

هزینه هر تبلیغ با توجه به نوع آن، کلید واژه آن، موقعیت تبلیغ و چندین پارامتر دیگر متفاوت خواهد بود. با کمک گوگل ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند نیز وجود دارد.

مهمترین نکته در تبلیغات گوگل ادز و همین طور تبلیغات در دیگر بسترها، این است که سایت شما برای دریافت بالاترین نرخ بازدهی تبلیغات گوگل و… ، بهینه سازی شده باشد. در واقع اگر پول برای تبلیغات بدهید که کاربر وارد سایت شما شود اما در آن نماند و بخش های مختلف سایت شما را بررسی نکند و خریدی انجام ندهد، بازدهی تبلیغات گوگل به دردتان نخواهد خورد حتی اگر ورودی کاربران بسیار زیاد و انبوه باشد.

چون قطعا کلیک خوردن چیزی نیست که شما برای آن هزینه کرده باشید. اینکه کاربران با سایت شما آشنایی پیدا کنند و آن را برای خرید یا دریافت خدمات انتخاب نمایند، برایتان مهم است. پس بیایید در ادامه ببینیم که چطور باید سایت را برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل آماده سازی کنید:

 

۶ نکته برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل ادز

تبلیغات گوگل ادوردز

یک دسته بندی و منوی شسته و رفته بسازید.

اگر قصد تبلیغات کلیکی دارید، باید یک منوی کاملا مناسب و بهینه ایجاد کنید. هر نوع محصول و خدماتی را در آن دسته بندی به صورت مجزا بگنجانید. به طور مثال، اگر شما چندین نوع خدمات پوست و جوانسازی را ارائه می دهید، باید آنها را به صورت مجزا در یک دسته بندی خوب قرار دهید تا کاربری که وارد سایت شما می شود، بداند چگونه باید به هدف مورد جستجوی خود برسد.

یادتان باشد که این منو و دسته بندی اهمیت زیادی در راهنمایی کاربران به متن ها و کلید واژه های مورد نظرشان دارد. اگر دقت کرده باشید، در سایت هایی مانند دیجی کالا، هرگز جستجوی طولانی در صفحه اول ندارید و همیشه به محض وارد شدن در سایت، به سراغ منو می روید تا شما را وارد دسته مورد نظرتان نماید. پس باید در سایت خودتان نیز به همین شیوه عمل کنید.

مزایای خود را مستقیم و واضح، بیان کنید.

مزایای خود را در صفحه اول و در بخش های مربوط به معرفی محصولات یا خدمات بیان کنید. اگر مزیت خاصی دارید، باید آن را مانند یک تابلو در جای جای سایت به نمایش درآورید. به طور مثال، اگر محصولاتتان را با قیمت تضمینی و کف بازار عرضه می کنید، این را به مشتری و کاربری که وارد سایت می شود بگویید و همین طور مزایای دیگری مانند:

  • ارسال رایگان
  • ضمانت بازگشت مبلغ و پس گرفتن کالا
  • شرایط اقساطی
  • امکان تعویض
  • تخفیف های ویژه و بن خرید
  • و…

تبلیغات پاپ – آپ ممنوع اما فراخوان عمل آری!

خب بیایید ببینیم تیتر بالا دقیقا یعنی چه؟ تبلیغات پاپ آپ به آن دسته از فرم ها و بنرهایی گفته می شود که به یکباره در صفحات سایت ظاهر می شوند و انجام هر کلیک و عمل دیگری را مختل می کنند و معمولا هم دکمه بستن آنها دیرتر ظاهر می شود. این نوع تبلیغ در سایت واقعا اعصاب خردکن است، مخصوصا اگر چندبار تکرار شود. واقعیت این است که هیچ کسی (یا حداقل بیشتر افراد) آنها را نمی خواند و فقط می خواهد سریع آن را ببندد زیرا احتمالا مشغول دیدن و بررسی یک موضوع دیگر بوده است.

اما فراخوان عمل یا call to action کار مفیدی است. شما در گوشه ای از صفحات سایت از کاربر می خواهید که فرم پر کند یا تماس بگیرد، چت تلگرامی یا چت آنلاین انجام دهد، مشاوره بگیرد یا عضو یک کمپین شود. این فراخوان باید طوری باشد که کاربر را عصبی نکند و در عین حال در زمانی که بخواهد یک ارتباط ساده و سریع با صاحب سایت بگیرد، کاملا راحت آن را پیدا کند.

سرعت سایت را افزایش دهید.

اگر سایت شما واقعا قدیمی و از لحاظ فنی، غیرقابل ارتقاست، بهتر است قبل از هزینه کردن برای هر نوع تبلیغی، سایت را تغییر دهید و یک طراحی سایت به‌روز و کارآمد سفارش دهید. اما اگر سایتتان قابل ارتقاست و می توان آن را بهینه کرد و سرعتش را بالا برد، حتما از طراح یا پشتیبان سایتتان بخواهید این کار را انجام دهد. ممکن است مشکلات دیگری باعث کند شدن سایتتان باشد، آنها را هم بررسی کنید تا در نهایت، سرعت سایت را به وضعیت قابل قبولی برسانید.

سایت کند و کم سرعت، بازدهی تبلیغات گوگل را به شدت کاهش می دهد.

سایت باید ریسپانسیو باشد.

با توجه به اینکه بیشتر کاربران اینترنتی و سایت ها از طریق گوشی های موبایل وارد آدرس های اینترنتی مورد نظر خود می شوند، پس اینکه یک سایت ریسپانسیو داشته باشید، توقع بالایی نیست. ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن یعنی اینکه صفحات سایت در صفحه نمایش کوچک موبایل به هم نریزد و به درستی تمام بخش ها را نمایش دهد.

محتوای مناسب داشته باشید.

بسیاری از کاربران از طریق محتوا با محصولات و خدمات شما آشنایی پیدا می کنند. اگر بخواهیم با یک مثال این موضوع را ساده تر بیان کنیم، احتمالا باز هم حوزه پزشکی خیلی بهتر این موضوع را روشن می کند. به طور مثال، خیلی از افراد قصد آشنایی با روش مزوتراپی را دارند تا ببینند که چه تاثیری در بهبود ریزش موی آنها دارد و آیا واقعا موثر هست یا نه؟

اگر شما خدمات مزوتراپی و یا حتی خدمات پیشرفته تر و بهتر دیگری دارید، اول از همه باید اطلاعات و محتوای درست و مناسب به کاربر بدهید تا بعد بتوانید او را تشویق کنید که از این خدمات استفاده کند. بنابراین نیاز دارید که یک محتواگذاری قوی و ارزشمند در سایت خود داشته باشید.

 

برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی، کار را به یک تیم متخصص بدهید.

واقعیت این است که تجربه ما در هر زمینه ای، هرگز نمی تواند به اندازه یک تیم حرفه ای و تخصصی در آن کار باشد و دانش و تخصصی که تیم های برندسازی و… دارند را نمی توان به سادگی از طریق سرچ در اینترنت به دست آورد. اگر قصد دارید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید یا کسب و کار خود را به یک برند تبدیل کنید، ناچارید از تیم های تخصصی کمک بگیرید. این طوری:

  • تمام مراحل برندسازی با سرعت بیشتری انجام می شود.
  • هزینه های مربوط به تبلیغات و برندسازی نیز کاهش می یابد.

بله درست است هزینه ها هم کاهش می یابد زیرا یک تیم تخصصی در برندسازی، خیلی بهتر می داند که از چه طریقی و با چه ابزارهایی کار را انجام دهد و کدام هزینه های اضافی را کنار بزند تا کمک کند که مسیرهای اشتباه را نروید و خیلی دقیق به نقطه اصلی برسید.

مستر ای جی – متخصص در زمینه طراحی سایت و برندسازی

مستر ای جی

 

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. از آنجا که تعهد و حرفه ای بودن، اصلی ترین معیار ما در ارائه خدمات است، همواره با رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود، افتخار این را داشته ایم که به تبلیغ و معرفی خود بپردازیم.

هدف ما، راه اندازی سایت در بالاترین سطح کیفیت و کارایی و در نهایت، به هدف رساندن سایت شماست و کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین و برندسازی. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه طراحی سایت و خدمات برندینگ، طراحی لوگو و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وب، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

اطلاعات تماس و مشاوره با “مستر ای جی”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *