اصول طراحی لوگو برای برندسازی

اگر تصمیم دارید یک طراح لوگو شوید و یا به زودی قصد انتخاب و سفارش یک طراحی لوگو برای کسب و کار و برندتان دارید، پیشنهاد می کنیم حتما اصول و معیارهای یک لوگو و طراحی خوب و مناسب برای برندسازی را بدانید.

پس با ما در “مستر ای جی”بهترین تیم ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت و طراحی لوگو – همراه باشید:

 

اصول طراحی لوگو برای برندسازی موثر و قابل رقابت

اصول طراحی لوگو

شما برای کسب و کار خود هر برنامه ای که داشته باشید، باید برندسازی را در اولویت قرار دهید. برندسازی کمک می کند تا کسب و کار شما و خود شما به عنوان اداره کننده آن، حس قدرت، هویت و تاثیرگذار بودن داشته باشید و همه این ها در نهایت شما را به موفقیت نزدیک و نزدیک تر می کند.

اصلی ترین قدم برای برندسازی، طراحی لوگو و خلق یک اثر هنری و بصری به یادماندنی و جذاب است. چه به عنوان طراح لوگو و چه به عنوان سفارش دهنده لوگو، باید بدانید که لوگو می تواند طیف وسیعی از مشخصات را به همراه داشته باشد که ما در ادامه، چکیده آنها را به شما خواهیم گفت تا بدانید یک لوگوی خوب و ماندگار، دقیقا چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

  1. سادگی

لوگوهای خوب، ساده و بدون پیچیدگی هستند. طرح ها، رنگ ها و نمادهای بیشتر، فقط لوگو را خوش و آب رو رنگ تر می کنند، اما تاثیرگذار و به یادماندنی، نه! لوگو خودروسازی بنز را به یاد بیاورید تا کاملا متوجه شوید که منظور از سادگی چیست.

نکته:

به یاد داشته باشید که طرح های شلوغ و پر از المان های بصری، تنها درباره بعضی از برندهای قدیمی و کسب و کارهای خاص جوابگو هستند.

 

  1. ماندگار باشد

هر برندی باید یک بار لوگو طراحی کند و همان یک بار، باید فوق العاده باشد تا نیازی به تغییر پیش نیاید، زیرا این کار هزینه هایی دارد که کسب و کارهای کوچک به سختی از پس آن بر می آیند. بنابراین لوگویی ماندگار انتخاب کنید که در طول سالیان، قوی باقی بماند.

هرچه لوگو و طراحی آن با موضوع کسب و کار شما و هویت برندتان و نیز المان هایی که برای شخص خودتان مهم است، نزدیکی داشته باشد، ماندگارتر خواهد بود.

 

  1. اندازه ها و رنگ ها

ابعاد یک لوگو باید متناسب باشد و قابلیت تطبیق با شرایط گوناگون تبلیغاتی را داشته باشد. به هر حال ممکن است شما از بیلبوردهای شهری تا یک خودکار ساده، برای تبلیغات و معرفی برند خود بهره بگیرید و لازم است طرح لوگو و ابعاد آن به خوبی تطبیق پذیری داشته باشد.

و اما رنگ ها که تاثیرات ذهنی بسیار دقیق و نتیجه بخشی دارند. رنگ ها می توانند احساسات مختلف را در ذهن هر کسی برانگیخته کنند، پس از آنها با توجه به نوع برند و کسب و کارتان در طراحی لوگو بهره بگیرید.

یک نکته:

لوگو فقط چیزی نیست که شما در تبلیغات خود در سطح شهر یا روی صفحه مانیتور ببینید. گاهی، لوگو فقط و فقط به صورت سیاه و سفید درج می شود، مثل روزنامه ها و یا فکس و… که اگر نما و القای خوبی در رنگ های سیاه و سفید نداشته باشد، باید طرح تان را تغییر دهید و مناسب سازی کنید.

 

  1. در ذهن ها بماند

درست است که سادگی برای یک لوگو ضروری است، اما این کافی نیست و لوگو نیاز دارد که یک ویژگی دیگر نیز داشته باشد تا آن را سریع معرفی کند و در ذهن مردم، ماندگار نماید. این موضوع بستگی زیادی به طراح لوگو و خلاقیت او دارد که فاکتورهای مهم در تاثیرگذاری و به یاد ماندن طرح لوگو را اجرا کند.

لوگو باید به گونه ای باشد که اگر فقط یک بار آن را دیدید، در خاطرتان بماند و در صورتی که مدت ها بعد دوباره آن را مشاهده کردید، به یاد بیاورید که برای چه برندی بوده است.

 

  1. متناسب و معرف باشد

هر طرحی باید حرفی برای گفتن داشته باشد، حتی اگر یک خط ساده باشد. لوگو باید برند شما را معرفی و توصیف کند و اتفاقا این موضوع در به یاد ماندن لوگو نیز موثر است. طراحی لوگو در کسب و کارهای مربوط به سرگرمی نباید خشک و متشخص و در کسب و کارهای رسمی و جدی، نباید جلف باشد. توجه به تمام این نکات، باعث می شود یک طراحی لوگو بی نظیر و عالی داشته باشید.

 

  1. طراحی لوگو باید دوست داشتنی باشد

اگر طراح لوگو هستید و یا سفارش دهنده آن، در نهایت باید لوگوی طراحی شده را دوست داشته باشید تا بتوانید از آن در همه جا استفاده کنید و هویت کاری خود را به آن گره بزنید، چه برای ارائه آن به سفارش دهنده لوگو و چه برای معرفی به مشتریان برند. شما فقط یک بار برای برندتان لوگو طراحی می کنید و این یک بار، باید با وسواس زیادی انجام شود تا نیازی به تغییر آن نباشد و یا مجبور نباشید لوگویی که دوستش ندارید را تحمل کنید.

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

 

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگوی خوب و به یادماندنی

موفقیت شما در کسب و کارتان نیاز به اقدامات جانبی و هوشمندانه دارد تا بتوانید در دنیای رقابت سخت و تنگاتنگ امروزی، قَد علم کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید، وگرنه خیلی زود حذف خواهید شد. طراحی لوگو یک گام اساسی برای برندسازی است و آمارها نشان داده است که کسب و کارهای جدید و نوپا، در صورت اقدام به برندسازی و داشتن هویت مستقل و متمایز از دیگران، خیلی راحت تر دوام خواهند آورد و تبدیل به غول های بزرگ در حوزه مربوط به کار خود می شوند. این موضوع در دلبستگی صاحبان کسب و کار برای تلاش بیشتر جهت حفظ آن کسب و کار نیز ارتباط مستقیم دارد.

بنابراین به فکر انتخاب یک طراح مجرب و خوش سابقه باشید که برای برندتان بهترین لوگو و آرم را خلق کند. تاثیرگذاری لوگو و برندتان ارتباط زیادی به میزان خلاقیت، دانش و مهارت طراح دارد.

۸ دلیل برای اینکه چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

 

طراحی لوگو با مستر ای جی

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

“مستر ای جی” سابقه ای طولانی در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده است که در طول سالیان در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

شغل طراحی لوگو با حس خلاقیت و هنر و نهایتا دانش گرافیک آمیخته شده است و اگر به این شغل علاقه دارید، باید معیارهای اینچنینی را در خود داشته باشید.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *