طراحی لوگو تصویری و ویژگی های آن

طراحی لوگو تصویری، یکی از روش های طراحی لوگو است که می تواند برای بسیاری از حرفه ها؛ موفقیت و جذب مخاطب حداکثری را در پی داشته باشد. از آنجا که طراحی لوگو معمولا با تصویری شاخص از یک کسب و کار همراه است، روش بسیار مناسبی برای انتقال انبوهی از داده هاست، بدون اینکه لازم باشد کلمه ای از آن توضیح داده شود.

با ما در “مستر ای جی”بهترین و حرفه ای ترین تیم ارائه دهنده خدمات طراحی لوگو، برنامه نویسی و طراحی وب سایت – همراه باشید تا شما را با طراحی لوگو تصویری و انواع آن و همچنین تاثیری که در موفقیت برند و افزایش فروش دارد، بیشتر آشنا سازیم:

 

طراحی لوگو تصویری یا لوگو نمادین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نمونه های طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری یا لوگو نمادین، همان گونه که از نام آن مشخص است، از یک تصویر و نماد برای معرفی خود بهره می گیرد. معمولا در هر حرفه و در هر کسب و کاری، یک تصویر شاخص وجود دارد که با اتکا به آن می توان یک لوگو مناسب و جذاب را طراحی نمود. طراحی لوگو تصویری نیز بر همین اساس است.

از آنجا که تصاویر به صورت خودکار دارای بار معنایی و توضیحاتی هستند، می توان از آنها برای انتقال داده های مهم و همچنین اطلاعات کامل درباره یک برند، کمک گرفت.

طراحی لوگو تصویری دارای ویژگی های زیر است:

ماندگاری در ذهن مخاطب

سرعت بیشتر در معرفی برند

تاثیرگذاری بیشتر به دلیل کاربرد رنگ ها و داشتن جزئیات بیشتر

ارتباط بیشتر و موثر با مخاطب

مزایای طراحی لوگو تصویری

بین المللی بودن آن و عدم نیاز به تغییر و تعویض لوگو برای استفاده از آن در دیگر کشورها

انتقال ساده مفاهیم بدون نیاز به ترجمه و توضیحات

محدودیت کمتر به دلیل وسعت انتخاب ها در طراحی

امکان استفاده از رنگ ها و اشکال مرتبط برای تاثیرگذاری و ماندگاری موثرتر در ذهن مخاطب

 

آشنایی با انواع طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری نیز دارای انواع متعددی است که باعث می شود با یکدیگر متفاوت باشند و هر کسی بتواند با توجه به سلیقه خود و نوع کسب و کاری که دارد، بهترین مدل طراحی را انتخاب نماید. طراحی لوگو تصویری دارای انواع زیر است:

لوگو تصویری سمبلیک

لوگو وییتر

در این نوع طراحی از سمبل و نماد برای خلق لوگو استفاده می شود. به طور مثال، لوگوی توییتر را به یاد بیاورید که یک پرنده سفید را در زمینه ای آبی رنگ نشان می دهد. از آنجا که پرنده، نماد انتقال پیام است، انتخاب یک نقش ساده و بدون جزئیات از یک پرنده، تناسب بسیار زیادی با پیامرسان توییتر دارد. ماهیت این لوگو، درست مانند صداهایی است که یک پرنده به سرعت و به صورت کوتاه انتقال می دهد و با ماهیت توییت گذاری در توییتر همخوانی دارد.

لوگو تصویری از نوع سمبلیک، می تواند شامل انواع لوگو با استفاده از تصاویر واقعی نیز باشد.

 

طراحی لوگو انتزاعی

طراحی لوگو تصویری انتزاعی

لوگوی انتزاعی را نیز می توان از انواع لوگوی تصویری در نظر گرفت، زیرا در آن از اشکال و خطوط استفاده می شود. اما کاربرد این اشکال و خطوط، گویای آن برند و حوزه فعالیت آن به صورت مستقیم نیستند، بلکه دارای کمی پیچیدگی، ابهام و خاصیت برانگیختن حس کنجکاوی نیز هست. مانند لوگوی کمپانی خودروسازی ایرانی سایپا. نماد و لوگوی این برند خودروسازی از چندین خطوط متقارن و منظم تشکیل شده است که ماهیت آن، چرخ دنده و صنعت می باشد.

 

طراحی لوگو مسکات

طراحی لوگو مسکات

طراحی لوگو به سبک مسکات از رایج ترین انواع طراحی است که برندهای زیادی آن را امتحان کرده اند و بعضی از آنها بسیار موثر و موفق نیز بوده است. روش مسکات به روش شخصیت پردازی در طراحی لوگو گفته می شود. یعنی یک شخصیت کارتونی یا واقعی در یک هویت انسانی یا حیوانی به عنوان نماد آن برند برگزیده می شود.

مراحل طراحی شخصیت مسکات بسیار طولانی و پیچیده است؛ زیرا این شخصیت باید تا پایان عمر آن برند ثابت باشد. از بارزترین انواع لوگو مسکات در ایران می توان به میمون چیتوز و خرس ایران رادیاتور اشاره کرد که سال های سال است که با دیدن آنها، به یاد برندهایشان می افتیم و بسیار تاثیرگذار هستند. مسکات ها، قابلیت زیادی در تبلیغات و برندینگ دارند.

یک نکته:

برندهای مختلف، معمولا تمام انواع لوگو را با هم دارند و از همه نوع طراحی به صورت همزمان استفاده می کنند. به کار بردن همزمان لوگوی نوشتاری، لوگوی تصویری و مسکات ها، امکان استفاده از آنها در بخش های مختلف اداری، تبلیغاتی، رسانه های مکتوب و… را فراهم می سازد. به همین خاطر بیشتر برندهای بزرگ، دارای چندین نوع مختلف نماد و لوگو هستند.

مطالب پیشنهادی “مستر ای جی”:

۷ اصل مهم در طراحی سایت فروشگاهی

۵ ایده راه اندازی سایت پولساز و درآمدزا

طراحی سایت با وردپرس – آشنایی با ۶ افزونه پرکاربرد

 

آشنایی با مستر ای جی و نمونه های موفق طراحی سایت و طراحی لوگو برای پروژه های بزرگ

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده که در طول سالیان؛ در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *