آشنایی با مراحل طراحی و راه اندازی سایت

این روزها داشتن سایت اختصاصی برای هر کسب و کاری، تبدیل به یک نیاز اساسی شده است و دیگر کمتر کسی هست که درباره مزایای داشتن سایت برای پیشرفت در شغل خود اطلاعاتی نداشته باشد. اما برای خیلی از افراد جالب است که قبل از اقدام به راه اندازی وب سایت، مراحل طراحی سایت را به خوبی بدانند و از جزئیات آن مطلع باشند. این موضوع به آنها در پیشبرد اهداف شان و همچنین توقعاتی که از ایجاد یک وب سایت شخصی و نتایج آن دارند، کمک فراوانی می کند.

پس با ما در “مستر ای جی”بهترین تیم ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، برنامه نویسی، طراحی لوگو حرفه ای و… – همراه باشید:

 

کسب اطلاعات کامل و برنامه ریزی

مراحل طراحی سایت

قبل از شروع هر کاری، باید اطلاعات کاملی درباره جوانب و چند و چون آن جمع آوری کرد. در زمینه طراحی سایت، این اطلاعات ارزش زیادی دارند و تاثیر زیادی در نتیجه کار می گذارد. البته باید بگوییم که این موضوع بستگی زیادی به طراح سایتی که انتخاب می کنید، دارد.

اطلاعات دقیق درباره کسب و کار و همه جوانب آن، بررسی بازار کسب و کار و مشتری و مخاطب هدف، هدف از طراحی سایت و انتظاراتی که مشتری از آن دارد و همچنین میزان بودجه ای که قرار است برای کار طراحی صرف شود، همگی اطلاعاتی هستند که باید از قبل جمع آوری شوند. با توجه به این اطلاعات، تمام مسیری که در پیش خواهید داشت، برنامه ریزی می شود و طبق یک زمان بندی معین اجرا می شود. در این برنامه ریزی، باید نوع محتوای سایت و هدفی که کارفرما دارد در بخش های مختلف سایت در نظر گرفته شود.

 

طراحی و ساخت سایت

با توجه به اطلاعاتی که از مرحله قبل برای طراح مشخص می شود، نوع طراحی سایت نیز تعیین می شود. سایت ها به طور کلی به دو صورت برنامه نویسی (کدنویسی) و یا با استفاده از سامانه های مدیریت محتوا (CMS) که محبوب ترین آنها وردپرس است، طراحی و آماده سازی می شوند. نیاز مشتری و اهداف سایت و نیز بودجه ای که برای این منظور اختصاص یافته، تاثیر زیادی در انتخاب نوع روش طراحی وب سایت دارد.

در این مرحله، تمام بخش ها و صفحات مختلف سایت مانند لوگوی سایت، هدر، منو، بدنه، سایدبار، پست‌ها و فیدها معماری می شود و شکل و شمایل کلی سایت طراحی و برنامه ریزی می گردد و بعد نوبت ساخت آن می رسد.

نکته:

ساخت سایت با استفاده از سامانه های CMS بسیار کم هزینه تر از روش کدنویسی است و کل پروژه هم سریع تر انجام می شود. زیرا سامانه های CMS مانند وردپرس، در واقع یک قالب آماده برای ایجاد سایت هستند. اما کدنویسی نیاز به صرف زمان زیادی برای ایجاد و کدنویسی تمام بخش های سایت (بک – اند و فرانت – اند) دارد. برای اطلاع از نحوه ساخت سایت و هزینه ها و تعرفه های آن، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را هم مطالعه نمایید:

هزینه طراحی سایت حرفه ای با وردپرس – مستر AG

 

تست سایت و راه اندازی آن

طراحی و قالب بندی سایت

بعد از مرحله طراحی و ساخت سایت، لازم است که ابتدا سایت تست شود و تمامی بخش های آن و لینک ها و… مورد بررسی قرار گیرد. در این مرحله اشتباهات به صورت کامل نمایان و رفع می شوند. باید اطمینان حاصل شود که سایت در تمام مرورگرها و دستگاه ها قابل اجراست. همچنین تمام صفحات، توضیحات و متادیسکریپشن‌ ها تست می شود تا عملکرد سایت در موتورهای جستجو به درستی صورت گیرد.

در پایان هم نوبت به بخش شیرین نهایی می رسد که نتیجه همه زحمات و هزینه ها، راه اندازی می شود و سایت در هاست و دامنه تعیین شده قرار می گیرد. بعد از راه اندازی سایت نیز، ممکن است ایراداتی جزئی در آن دیده شود که خب باید رفع بشود.

یعنی سایت بعد از راه اندازی، نیاز به پشتیبانی فنی جهت رفع هرگونه ایراد و نقص و خرابی دارد که البته این ایرادها طبیعی هستند و برای حرفه ای ترین سایت ها نیز پیش می آید. ضمن اینکه باید بدانید این تازه شروع کار سایت به صورت عمومی است و باید بعد از این، تولید محتوای مناسب در آن صورت بگیرد تا بازدهی سایت و رتبه آن افزایش یابد.

 

مستر ای جی – بهترین تیم ارائه دهنده خدمات حرفه ای طراحی سایت، طراحی لوگو و…

اگر در فکر راه اندازی یک سایت هستید و یا فکر می کنید که سایت فعلی تان خیلی نتیجه بخش نیست و نیاز به ارتقا دارد، بهتر است به یک تیم طراحی سایت باتجربه و متخصص مراجعه کنید تا تحولی شگفت انگیز را در کارتان تجربه نمایید. تیم “مستر ای جی” با سابقه ای درخشان در زمینه برنامه نویسی و طراحی وب سایت، یکی از بهترین و متعهدترین ارائه دهندگان خدمات وب می باشد.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *