ضرورت طراحی مجدد لوگو و ریدیزاین

طراحی مجدد لوگو یکی از مواردی است که در سال های اخیر، خیلی از برندهای بزرگ آن را انجام داده اند و طرح لوگوی خود را به روز و آپدیت نموده اند (در واقع هر چند سال یک بار این کار را تکرار می کنند!). بنابراین اینگونه به نظر می رسد که طراحی مجدد لوگو یا بازسازی لوگو، یک امر ضروری است و می تواند اقدامی مثبت در جهت بهبود تاثیرگذاری لوگو در بیزنس و بازار آن کسب و کار باشد.

با ما در “مستر ای جی”بهترین تیم ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت، برنامه نویسی، طراحی لوگو و… – همراه باشید تا شما را با مسئله طراحی مجدد لوگو و ریدیزاین لوگوی برندها بیشتر آشنا کنیم:

 

لوگو و طراحی مجدد لوگو چیست؟

روند تغییر لوگوی استارباکس در طول سالیان

لوگو یک آرم، سمبل یا نشان است که وجود آن، برای همه انواع کسب و کارها ضروری و لازم است. زیرا لوگو در یک طراحی کاملا حرفه ای، به زبان سریع و جامع، می تواند اهداف و محصولات یک برند و کسب و کار در هر زمینه ای که هست را بازگو نماید.

طراحی مجدد لوگو

واقعیتی که درباره لوگوها وجود دارد این است که آنها هم بعد از گذشت یک مدت زمان خاصی، دچار فرسودگی و یکنواختی می شوند و دیگر آن تاثیرگذاری و جذابیت اولیه را نخواهند داشت. البته این موضوع ربطی به طراحی لوگو و طراح آن ندارد، بلکه گذر زمان و تغییر سلیقه ها و ارزش ها باعث می شود که یک لوگو، قدیمی و ناکارآمد شود و نیاز به طراحی مجدد لوگو به وجود بیاید.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که طراحی مجدد لوگو به هیچ عنوان یک طراحی کاملا متفاوت و با شکل و شمایل متحول شده نیست که افراد نتوانند برند اصلی و سابق را تشخیص دهند. بلکه فقط یک نوسازی و بازسازی لوگو است که اصطلاحا به آن، ریدیزاین (REDESIGN) می گویند.

 

چرا باید به طراحی مجدد لوگو فکر کنید؟

آپدیت لوگوی اینستاگرام

ظهور تغییرات و ارتقا در برند

اگر برند شما دچار تحول و گستردگی شده و وسعت فعالیت پیدا کرده است، باید به طراحی مجدد لوگو نیز فکر کنید تا بتواند پاسخگوی این تغییرات باشد. لوگو؛ نماینده کسب و کار شما است و باید بتواند به طور دقیق و کاملا جذاب، همه ابعاد و جوانب مختلف آن را معرفی نماید.

 

تغییر سلیقه ها و فاکتورهای جذب مخاطب

طراحی لوگو هم دارای یک موازین خاصی است که به طور کاملا محسوس، می توان فهمید که از مد پیروی می کند. از آنجا که مد هم یک فاکتور تغییر کننده است، طراحی مجدد لوگو نیز ضروری به نظر می رسد. لوگو باید در کنار معرفی کردن برند، جذاب، به روز و مطابق با سلیقه مخاطبین باشد. اصلا به روز رسانی ها و طراحی مجدد لوگو، می تواند یک تحول مناسب در برندها باشد و آنها را دوباره سر زبان ها بیندازد.

 

طراحی قدیمی و طراح کم تجربه

یکی دیگر از دلایلی که می توانیم برای طراحی مجدد لوگو در نظر بگیریم، این است که بسیاری از برندها، کسب و کارها و… ، کار طراحی لوگو را در ابتدای راه موفقیت خود انجام داده اند. این مسئله به احتمال خیلی زیاد در انتخاب طراح لوگو و مسائل مالی آن بی تاثیر نبوده است.

خب خیلی طبیعی است که یک برند نوپا و کم سرمایه، در ابتدای فعالیت خود نتواند با یک طراح خبره که با قیمت بالا کار می کند، همکاری داشته باشد. اما با سرپا شدن برند و کسب موفقیت های بیشتر، بهتر است تجدید نظرهایی در لوگوی برند انجام شود که اتفاقا در این مورد، احتمالا بازسازی و نوسازی لوگو (ریدیزاین)، جای خود را به یک تغییر اساسی می دهد، یعنی لوگوی برند به کلی عوض می شود!

 

چه زمانی باید به طراحی مجدد لوگو فکر کنیم و اقدام کنیم؟

طراحی مجدد لوگو یا ریدیزاین

اگر صاحب یک کسب و کاری هستید که مدت های زیادی از طراحی لوگوی آن می گذرد و یا اینکه احساس می کنید لوگوی طراحی شده برای برندتان، کارایی و جذابیت لازم را ندارد و احساس خوبی با آن ندارید، باید در فکر طراحی مجدد لوگو باشید. البته این به معنای این نیست که خیلی سریع اقدام به طراحی مجدد لوگو نمایید.

پیشنهاد ما در مرحله اول، مشاوره و دریافت راهنمایی از یک یا چند طراح برتر و باتجربه در این زمینه است. مسلما یک فرد کارکشته و کاربلد در زمینه طراحی لوگو، می تواند قضاوت بهتری درباره لوگوی شما داشته باشد. بنابراین مهمترین اقدامی که شما باید انجام دهید، پیدا کردن یک طراح برتر لوگو و دریافت مشاوره از او است.

مطالب پیشنهادی”سایت مستر ای جی”:

افزایش رتبه سایت با ۶ روش بهینه سازی سئو

تفاوت طراحی سایت شرکتی و سایت فروشگاهی + مزایای داشتن سایت برای کسب و کار

آشنایی با طراحی لوگو متحرک و مزایای آن در برندسازی

 

مستر ای جی – بهترین تیم ارائه دهنده خدمات حرفه ای طراحی سایت، طراحی لوگو و…

 

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده که در طول سالیان در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

شغل طراحی لوگو با حس خلاقیت و هنر و نهایتا دانش گرافیک آمیخته شده است که “مستر ای جی” در طول این سال ها ثابت کرده که همه این ویژگی ها را در حد بهترین دارد.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”:

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *