تفاوت برند و لوگو و طراحی لوگو و برندسازی

خیلی ها درباره مراحل برندسازی و طراحی لوگو و همچنین ارتباط بین برند و لوگو، اطلاعات کاملی ندارند و ممکن است فکر کنند که با طراحی لوگو، برندسازی کرده اند و دیگر کار تمام است و صاحب برند شده اند، اما برند و لوگو، با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. اول از همه باید این را بگوییم که در برندسازی، یکی از نیازهای اساسی، داشتن لوگوی حرفه ای است و بدون آن، برندسازی ممکن نیست.

با ما در “مستر ای جی” یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات طراحی لوگو، برندینگ، برنامه نویسی و طراحی و توسعه انواع وبسایت تجاری و فروشگاهی و… – همراه باشید:

 

تفاوت برند و لوگو

برند و لوگو، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همان طور که گفتیم، به هیچ وجه از یکدیگر جدا نیستند و شاید به همین دلیل است که خیلی ها فکر می کنند که برند و لوگو، یک چیز واحد هستند. برای اینکه تفاوت های برند و لوگو را به خوبی درک کنیم، باید این دو مفهوم را جداگانه بررسی و معرفی کنیم:

لوگو و طراحی لوگو:

لوگوهای معروف در دنیا

لوگو یک سمبل، نماد و نشانه است که یک کسب و کار را معرفی می کند. هر کسب و کاری می تواند لوگو داشته باشد، از کارخانه های بزرگ و تراز اول تا مغازه های کوچک در سطح شهر. در واقع این نماد و سمبل، نشان می دهد که آن کسب و کار خصوصی و متمایز است.

طراحی لوگو هم بر اساس ایده ها، ویژگی ها و همچنین تاریخچه و نمادهای ویژه هر کسب و کار انجام می شود. مثلا لوگوهای آرایشگاه ها یا رستوران ها را به یاد بیاورید. پس طراحی لوگو باید متناسب با نوع هر کسب و کار باشد و نامربوط و پرت از آن نباشد و در ضمن، اختصاصی باشد.

برند و برندینگ:

برندسازی و برندینگ

برند و برندینگ، مرحله بالاتر و ارزشمندتر از طراحی لوگو است. گفتیم که هر کسی می تواند لوگو داشته باشد، اما برای برندسازی و برند داشتن، باید زحمت های فراوانی کشیده شود و در نهایت برای رسمی شناخته شدن برند، باید آن را ثبت نمود.

برند و برندینگ، مجموعه کارهایی است که برای ایجاد یک کسب و کار و بیزینس اختصاصی انجام می شود. مانند:

ایده پردازی، ایجاد دورنما و اهداف بلند مدتی، ارزش گذاری و مجموعه ای از تعاریف، بیانیه و شعارها و…

انتخاب نام تجاری

طراحی لوگو و ثبت لوگوی اختصاصی

ارائه تعاریف مشخص از خدمات و کالاها و محصولات یا تولید آنها

قیمت گذاری و خدمات مشتریان

در نظر گرفتن دفتر کار ثابت یا فروشگاه مرکزی و…

راه اندازی وب سایت اختصاصی

تبلیغات و ارتباطات

و در نهایت، ثبت برند به صورت رسمی و قانونی

رابطه برند و لوگو

مقایسه برندسازی و طراحی لوگو

خب دیدید که برند و لوگو چه مفاهیم متفاوتی دارند و طراحی لوگو، یکی از کارهای اساسی در برندینگ است. در واقع لوگو، هویت بصری یک برند است. به طور مثال فکر کنید که شما تمام مراحل برندینگ را اجرایی کنید اما لوگو طراحی نکنید. با چه ابزاری می خواهید تبلیغات کنید؟ لوگو در یک کلمه یا در یک تصویر ساده، تمام برند شما را معرفی می کند و باعث برقراری ارتباط بین برند و مخاطبان می شود.

در یک کلام، لوگو ابزاری است برای نمایش برندها. این ابزار مهم، با طراحی مناسب و انتخاب یک طراح حرفه ای، می تواند تاثیر بسیار عمیق و موثری در جذب مخاطبان و معرفی برند داشته باشد.

نقش طراحی وبسایت در برندینگ

وقتی صحبت از برند و لوگو می شود، همیشه طراحی وب سایت هم در کنار آنها به عنوان یک بازوی قدرتمند در موفقیت کسب و کارها خودنمایی می کند. در گذشته، تمام کسب و کارها به صورت فیزیکی بودند. شما باید برای خرید هر چیزی به دکان و مغازه مراجعه می کردید. در آن صورت، شاید داشتن لوگو و وب سایت ارزش چندانی نداشت. اما امروزه همه چیز در اینترنت و دنیای مجازی رقم می خورد.

بیشتر خریدها یا از طریق فروشگاه های مجازی انجام می شود و یا تمام مراحل آشنایی و اعتماد مخاطب از طریق سایت ها صورت می گیرد. وب سایت، دفتر کار یا فروشگاه اینترنتی شماست که به صورت ۲۴ ساعته فعال و باز است. برای معرفی برند، نیاز دارید که یک پایگاه اختصاصی در فضای اینترنت داشته باشید. این پایگاه اختصاصی می تواند در خدمت شما، اهدافتان و رشد برندتان باشد.

تفاوت طراحی سایت شرکتی و سایت فروشگاهی + مزایای داشتن سایت برای کسب و کار

انتخاب طراح لوگو و طراح وب سایت

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

بعد از اینکه احساس نیاز به سفارش طراحی لوگو و طراحی وبسایت برای برندتان کردید، مهمترین وظیفه شما پیدا کردن یک تیم طراحی حرفه ای است. بهتر است از تیم هایی کمک بگیرید که تمام کارهای مربوط به برندسازی را خودشان انجام دهند تا همه چیز یکپارچه و منظم باشد.

توجه به سابقه کار و نمونه کارهای این تیم ها، به شما در انتخاب درست کمک می کند. “مستر ای جی” برند تخصصی و شخصی جناب آقای امیر گنجوی، یکی از طراحان برتر و جوان کشور است که حتما از دیدن نمونه کارهای ایشان در زمینه طراحی وبسایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و برندسازی شگفت زده خواهید شد. تلاش تیم مستر ای جی، ارائه بالاترین سطح کیفیت و خدمات به کارفرمایان است و تا رسیدن به نقطه موفقیت، دست از این تلاش برنمی دارد.

روی لینک زیر کلیک کنید تا با ” مستر ای جی” بیشتر آشنا شوید:

آشنایی با سوابق “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *