توسعه دهنده وب و طراح وب سایت 1

در سال های اخیر، اصطلاحات و البته مشاغل تخصصی بسیاری پا به عرصه های مختلف دنیای دیجیتال گذاشته اند و شغل هایی مانند توسعه دهنده وب و طراح سایت نیز از همین دست محسوب می شوند. می دانید که این روزها، داشتن سایت و گسترش کسب و کارها در دنیای مجازی، یک اصل اساسی برای پیشرفت کردن محسوب می شود و بدون آن، تقریبا باید بگوییم که از دنیای رقابت دیجیتال محروم خواهید ماند. اما برای اینکه یک سایت حرفه ای داشته باشید، باید به سراغ کدام یک از این دو تخصص بروید: توسعه دهنده وب یا طراح سایت؟

پس با ما در “مستر ای جی”یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات برنامه نویسی، طراحی وب سایت، طراحی لوگو، برندسازی و… – همراه باشید:

 

تفاوت شغل توسعه دهنده وب با شغل طراح سایت

شغل توسعه دهنده وب و طراح وب

برای اینکه به خوبی بتوانیم تفاوت میان این دو شغل حرفه ای را بیان کنیم، بهتر است در ابتدا به صورت کامل با هر یک از این تخصص ها آشنا شویم و مهارت های شغل توسعه دهنده وب سایت و مهارت های شغل طراحی سایت را بررسی نماییم تا به دیدگاه خوبی درباره هر یک از این دو حرفه برسیم و بعد ببینیم که به کدام یک از این عنوان ها برای گسترش شغل تخصصی خودمان، بیشتر نیاز داریم؟

 

آشنایی با شغل توسعه دهنده وب سایت

وب دولوپمنت توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب سایت – Website Developer – در واقع یک متخصص برنامه نویسی است که سایت و زیرساخت های آن را از صفر تا صد، برنامه نویسی می کند. برای این برنامه نویسی از زبان های مختلف کدنویسی مانند HTML ، PHP، JavaScript، CSS ، Python، SQL، jQuery، C و… استفاده می شود. بنابراین یک متخصص توسعه دهنده وب، با زبان های برنامه نویسی آشنایی کامل دارد و بر اساس نوع طراحی سایت و ایده های مورد تایید طراح سایت، آنها را به نمایش می گذارد و در واقع می سازد و متولد می کند.

وظیفه بسیار مهم توسعه دهنده وب سایت این است که ساختار هسته وب سایت را با کارکردی درست و کامل برنامه نویسی کند. این موضوع در مسئله پشتیبانی از سایت بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت عدم اجرای بدون نقص آن، وب سایت در اثر بالا رفتن تعداد کاربران و جستجو در سایت، قطع ( کرش ) می شود.

شاخه های مختلف توسعه دهنده وب سایت

برنامه نویسی یک تخصص پیچیده است و تنوع زیادی هم از لحاظ عملکردی دارد. اما به طور کلی، توسعه دهنده وب، معمولا در یکی از ۳ تقسیم بندی زیر مشغول به فعالیت می شود:

۱. برنامه نویس فرانت اِند Front-End

در وبسایت، عناصر بصری زیادی به چشم می خورند که کاربر به طور مستقیم، آنها را به عنوان یک سایت می بینید و تلقی می کند. وظیفه برنامه نویسی و خلق این عناصر بصری و نمایشی در سایت، به عهده برنامه نویس فرانت اند است. این نوع برنامه نویسی با کار طراحی سایت که در ادامه آن را شرح می دهیم، همپوشانی دارد.

۲. برنامه نویس بک اِند Back-End

یک سایت، عملکردها و کارایی های متنوعی دارد. در قدم اول باید سریع و بدون مشکل به سرور متصل شود. تمام بخش ها و صفحات آن به درستی بالا بیایند و کاربر سریعا به آنها دسترسی پیدا کند. یا مثلا ورودی های دیتا در سایت به درستی صورت گیرد یا خرید اینترنتی به صورت کاملا بدون نقص و صحیح و البته سریع انجام شود.

وظیفه برنامه نویس بک اند، دقیقا همین هاست. یعنی کاربردها و عملکردهای سایت را کدنویسی کند.

۳. برنامه نویس Full-Stack

خب همین طور که از عنوان این نوع برنامه نویسی مشخص است، برنامه نویس فول استک، ترکیب دو نوع برنامه نویسی فرات اند و بک اند است و همه توانایی ها را به صورت یکجا دارد. معمولا هم برنامه نویس ها، ترجیح می دهند هر دو بخش مربوط به طراحی وب سایت را به خوبی مسلط شوند. مگر اینکه در تیم های برنامه نویسی حرفه ای مشغول به فعالیت باشند.

بهترین شرکت طراحی سایت و خدمات وب سایت

 

آشنایی با شغل طراحی سایت

وب دیزاین طراحی سایت

وظیفه شغل طراحی سایت – Web Designerبه ظاهر، چیدمان و نقشه سایت مربوط می شود. طراح سایت، ویژگی های گرافیکی و رابط کاربری را طراحی و برنامه ریزی می کند و کار برنامه نویسی انجام نمی دهد. در واقع برنامه نویسی نقشه ای که طراح سایت ایجاد می کند، به عهده توسعه دهنده وب است.

وظیفه اصلی طراح سایت و طراحی وب این است که سایت را کاربرپسند کند و ویژگی های ظاهری و کاربری سایت را بهبود دهد. طراح وب سایت با ابزارهای گوناگونی مانند Illustrator یا Dreamweaver و.. ، رنگها و طرح کلی و ظاهر اولیه وب سایت را به نمایش می گذارد. به همین خاطر، طراح سایتی که با دانش گرافیک نیز آشنایی و تسلط داشته باشد، خروجی بسیار بهتر و ارزشمندتری را ارائه می دهد.

شاخه های مختلف طراحی وب سایت

۱. طراحی تجربه کاربری (UX)

طراح تجربه کاربری، در واقع خودش را به جای کاربران می گذارد و کیفیت عناصر و ویژگی های سایت را بهبود می بخشد. به همین خاطر با وجود این نوع طراحان، ورود به سایت، جستجو در آن و خرید کردن از سایت، بسیار بهتر طراحی می شود.

اینکه لوگو و منو در کجا باشد، یا دکمه های خرید و کلیک برای نمایش گزینه های مختلف به چه صورت و در کجا قرار بگیرند و مسیرهای کاربری سایت به چه صورت طراحی شوند را طراح تجربه کاربری یا UX مشخص می کند.

۲. طراحی رابط کاربری (UI)

خب حالا با توجه به نتیجه کار طراح تجربه کاربری، طراح رابط کاربری یا UI، نقشه را طراحی و سازماندهی می کند. فونت ها و رنگ ها را انتخاب و سفارشی سازی می کند. عناصر ظاهری مانند، اسکرولر، دکمه ها و منوهای سایت را ایجاد می کند و سایت را برای کاربر، رضایت بخش می نماید. نتیجه کار این دو نوع طراح، این است که کاربر بیشتری به سایت بیاید و  مدت زمان بیشتری در سایت بماند.

۳. طراح بصری

کار طراح بصری، برایندی از دو نوع طراحی UX و UI است و در واقع سعی می کند تا دانش هر دو را در طراحی و دیزاین سایت در نظر بگیرد.

نکته:

درست است که توانایی ها را به صورت جداگانه برشمردیم، اما این به این معنی نیست که برای ایجاد یک سایت، نیاز دارید که هزاران نفر را به استخدام خود درآورید. شغل طراحی و توسعه دهنده وب، به گونه ای است که افراد به خودی خود، بعد از گذشت مدتی در تمام سطوح آن به مهارت های خوبی دست پیدا می کنند. بنابراین بهترین کار بررسی نمونه کارهای آنهاست تا به طور دقیق نشان دهد که چقدر در راه اندازی و ایجاد یک سایت برای شما، حرفه ای عمل می کنند.

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای با بهترین قیمت

 

طراح وب و توسعه دهنده وب – به کدام یک برای راه اندازی سایت نیاز داریم؟

در واقع  باید بگوییم که این سوال اصلا اشتباه است. همان طور که در متن بالا گفتیم، طراح سایت کار چیدمان و معماری بخش های مختلف سایت را انجام می دهد و توسعه دهنده وب، آن نقشه و معماری را برنامه نویسی می کند و به مرحله اجرا درمی آورد.

بنابراین کار هر دو تکمیل کننده و وابسته به یکدیگر است. برای راه اندازی سایت، به هر دوی این مشاغل نیاز هست. اما بهترین کار این است که از تیم های باتجربه، متخصص و حرفه ای در طراحی و توسعه وب کمک بگیریم.

مستر ای جی

تیم طراحی و توسعه سایت و پشتیبانی “مستر ای جی”

شما برای تمامی خدماتی که برای سایت خود نیاز دارید، باید به یک تیم حرفه ای و کاردرست مراجعه نمایید تا رضایت شما در هر زمینه را فراهم کنند. از آنجا که تعهد و حرفه ای بودن، اصلی ترین معیار ما در ارائه خدمات است، همواره با رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود، افتخار این را داشته ایم که به تبلیغ و معرفی خود بپردازیم.

هدف ما، راه اندازی سایت در بالاترین سطح کیفیت و کارایی و در نهایت، به هدف رساندن سایت شماست و کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه طراحی سایت و خدمات وب، طراحی لوگو و برند و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وب، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *