مراحل ثبت لوگو و برند

برند و لوگو برای نمایش و معرفی کسب و کار شما می باشند. شما در هر کسب و کاری که باشید، می توانید برای آن لوگو طراحی کنید و آن را ثبت نمایید. بنابراین ثبت لوگو و ثبت برند، کار سختی نیست اما قواعد و ضوابطی دارد که باید کاملا آنها را رعایت کنید تا مشکلی در روند این پروسه ایجاد نشود.

با ما در “مستر ای جی”بهترین مرجع طراحی سایت و طراحی لوگو – همراه باشید تا مراحل ثبت لوگو را به صورت قدم به قدم برایتان شرح دهیم:

 

لوگو چیست؟ برند چیست؟

طراحی لوگو حرفه ای

در دنیای امروز ما، لوگو و برند معنا و مفهوم بسیار نزدیک به هم و یکسانی پیدا کرده اند. در واقع می توانیم بگوییم که برند یک نام کوتاه برای یک کسب و کار است که زیاد شنیده می شود و همه جا نام آن را خطاب می کنند، مثل برند ورساچه که در حوزه مد و فشن فعالیت می کند. اما لوگو یک نشان و طرح مخصوص برای آن برند است که گاهی کاملا با آن متفاوت است و گاهی، همان نام برند به شکل یک کلمه طراحی شده است و گاهی هم اصلا فلسفه خاصی پشت طراحی لوگوی آن قرار دارد که اینجا نمی توان توضیح داد.

به هر حال، برند و لوگو برای معرفی کسب و کار هستند و قبلا در سری مقالات “مستر ای جی” درباره مزایای طراحی لوگو و ویژگی های یک لوگوی خوب و تاثیرگذار صحبت کرده بودیم. لوگوها باعث می شود کسب و کار شما از دیگران متمایز شود و در بین رقبایتان، نشان و هویت شخصی داشته باشید. هر کسب و کاری می تواند لوگو داشته باشد و اتفاقا ثبت لوگو کمک زیادی به انحصاری کردن حوزه فعالیت تان می کند.

 

اقدامات اولیه برای ثبت لوگو و برند

اولین قدم برای ثبت لوگو و برند، انتخاب یک نام و نشان تجاری (برند و لوگو) منحصر به فرد و ثبت آن در اظهارنامه لوگو در سامانه اداره مالکیت صنعتی است. در صورت تایید نام و لوگوی انتخابی برای برند، آگهی تقاضا برای ثبت برند صادر و دو مرتبه در روزنامه رسمی چاپ می شود. بعد از آن، گواهی ثبت برند، صادر و به متقاضی تحویل داده می شود.

بنابراین در قدم اول، باید یک طراح لوگوی حرفه ای انتخاب کنید که کار طراحی لوگو را برایتان طبق سلیقه و نظر شما و منطبق با ضوابط، انجام دهد. می توانید برای این کار از “تیم طراحی مستر ای جی” مشاوره بگیرید و سفارش طراحی لوگو برای برند خود داشته باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ چطور رپرتاژ آگهی حرفه ای بنویسیم؟

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت لوگو

ثبت لوگو و برند می تواند از طریق افراد حقیقی و حقوقی (نمایند یک شرکت و…) انجام شود و در هر دو صورت، مدارکی جهت ثبت و احراز هویت مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند افراد حقیقی

 کپی شناسنامه شخص متقاضی

کپی کارت ملی شخص متقاضی

کپی کارت بازرگانی

کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

ارائه یک نمونه از لوگو طراحی شده در کادر ۱۰ در ۱۰

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند افراد حقوقی

کپی شناسنامه مدیرعامل شرکت

کپی کارت ملی مدیرعامل شرکت

کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد).

کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

کپی کارت بازرگانی

ارائه یک نمونه از لوگو طراحی شده در کادر ۱۰ در ۱۰

نکته:

ارائه کپی کارت بازرگانی در صورت وجود کلمه یا حروف لاتین در نام و نشان تجاری انتخابی از جانب شما الزامی است و اگر لوگو و نام برند فارسی و بدون حرف لاتین باشند، نیازی به آن نیست.

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای با بهترین قیمت

 

مراحل ثبت برند و لوگو در سامانه اداره مالکیت صنعتی

مستر ای جی طراح وب سایت و لوگو

بعد از تهیه مدارک مورد نیاز، لازم است به پایگاه اینترنتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و به قسمت ثبت من و در آنجا به قسمت ثبت علامت تجاری مراجعه فرمایید. تمامی مراحل انجام کار ثبت برند و لوگو، به طور اختصاصی در این سامانه تشریح شده است. مراحل از قرار زیر است:

انتخاب نوع اظهارنامه

درج مشخصات مالک

بارگذاری مدارک الزامی

بازبینی اطلاعات وارد شده و تایید اطلاعات

پرداخت هزینه ثبت از طریق اینترنت

دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن

در انتها نیز متقاضیِ ثبت برند باید یکی از نسخه های تاییده شده را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، به همراه فیش به آدرس مرکز ارسال نماید. اداره ثبت، مدارک ارسالی را بررسی و چنانچه نواقصی در آن وجود داشته باشد، آن را ابلاغ خواهد کرد که در این صورت باید نقص ذکر شده را رفع کنید. پس از رفع نقص، پرونده تایید می‌شود و مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

هزینه ثبت لوگو و برند چقدر است؟

باید بدانید که هزینه ثبت برند بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی متفاوت است. همچنین هزینه چاپ دو آگهی در روزنامه رسمی داخلی با توجه به مواردی مانند تعداد خطوط درجی، سایز علامت تجاری و نیز سیاه و سفید بودن آن و… می تواند تفاوت در هزینه ها ایجاد کند.

پس از طی این مراحل، بعد از چاپ آگهی، اگر تا ۳۰ روز بعد از تاریخ نشر، اعتراضی در رابطه با آن وجود نداشته باشد، لوگو و برند به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت می رسد و گواهی ثبت نیز به متقاضی تسلیم می گردد.

 

چند نکته کوتاه درباره لوگو و برند انتخابی برای ثبت

کپی یا بسیار مشابه لوگو و برند ثبت شده دیگری نباشد.

عمومی نباشد (اختصاصی و خلاقانه باشد).

ابهام نداشته باشد و بازگو کننده کسب و کار مورد نظر باشد.

از نشان های ملی و مذهبی و کشوری و یا نشان های بین المللی نباشد.

شئونات اخلاقی در آن رعایت شده باشد.

بنابراین اگر کسب و کاری دارید که به فکر ثبت آن هستید، باید بدانید که طراحی لوگو برای آن بسیار مهم و باارزش است. از آنجایی که شما فقط یک بار اقدام به این کار خواهید کرد، بسیار مهم است که یک لوگو و نشان تجاری مناسب و جذاب داشته باشید. یک طراح لوگو حرفه ای معمولا به تمامی ضوابط مربوط به طراحی لوگو و ثبت آن آگاهی دارد و بعد از طراحی، مشکلی از بابت ثبت و مقبولیت آن پیش نمی آید.

 

طراحی لوگو حرفه ای برای برندها و شرکت ها و…

پیشرفت در کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت و لوگو مستر ای جی

لوگو تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار دارد و در تبلیغات و جذب مشتری و اعتماد آنها نیز کاملا تاثیرگذار است. “مستر ای جی” در زمینه طراحی وب سایت و همچنین لوگو و نشان تجاری، سال ها تجربه و سابقه فعالیت دارد و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در این حوزه برای مستر ای جی می باشد.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وبسایت، طراحی لوگو، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *