سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

حتی اگر در دنیای اینترنت و فضای مجازی فعالیت نداشته باشید، احتمالا واژه سئو به گوشتان خورده است و برایتان جالب است بدانید که سئو چیست؟ و چه کارایی و کاربردی دارد؟ اما نکته مهم و جالب این است که سئو می تواند در کنار طراحی وب سایت به هر نوع کسب و کاری برای پیشرفت و افزایش راندمان کمک فراوانی نماید. پس احتمالا برای شما هم جالب شد درباره سئو و مسائل پیرامونی طراحی وب سایت بیشتر بدانید.

با ما در ” مستر ای جی”بهترین تیم خدمات طراحی وب سایت – همراه باشید تا شما را با مفهوم سئو، انواع سئو، اهمیت سئو و نقش سئو در بهبود کسب و کار بیشتر آشنا سازیم:

 

سئو چیست؟

سئو چیست؟

بعد از طراحی وب سایت برای کسب و کارتان، مهم ترین اصل، اجرای اصول سئو است. در واقع سئو، مجموعه ای از اصول نوشتاری و محتوایی و همچنین اقدامات مربوط به فعالیت های مختلف سایت می باشد که باعث می شود برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل مورد اهمیت و شناسایی قرار بگیرید. سئو مخفف “Search Engine Optimization” است. به سئو و اجرای اصول آن، بهینه سازی سایت برای گوگل و موتورهای جستجوگر نیز گفته می شود که نشان از تاثیر آن در سرچ و جستجوی کاربران دارد.

ضرورت و اهمیت سئو در چیست؟

اجرای اصول سئو در تولید محتوای سایت باعث می شود سایت شما در موتورهای جستجوگر بازخورد بهتری داشته باشد و این جستجوگرها، سایت شما را در رتبه های بالاتری به مخاطب نمایش دهند. در واقع سئو یک ابزار جذب مخاطب (مشتری) رایگان است که بازخورد و ترافیک سایت را افزایش می دهد، زیرا برای گوگل و دیگر موتورهای جستجوی اینترنتی، خیلی مهم است که نکات و اصول یک محتوای بهینه رعایت شود که یکی از این اصول، پاسخ مناسب به مخاطب و سوال او می باشد. حتما شما هم دیده اید که در بسیاری از سایت ها، فقط کلمات مورد جستجوی شما وجود دارد و هیچ متن مناسب و آگاهی بخشی در آن نیست، این همان چیزی است که گوگل آن را نادیده می گیرد و رتبه سایت مورد نظر را کاهش می دهد!

رپورتاژ آگهی چیست؟ چطور رپرتاژ آگهی حرفه ای بنویسیم؟

 

اهمیت سئو برای کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین

اهمیت سئو در کسب و کار

قبلا درباره اینکه طراحی وب سایت برای کسب و کار یا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین چقدر می تواند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شود صحبت کرده ایم. اما موضوع سئو دقیقا همان چیزی است که باعث این پیشرفت و افزایش مشتری و درآمد خواهد شد. تا اصول سئو در متن ها، مقالات و دیگر فعالیت های سایت شما (در هر زمینه ای که هست) رعایت نشود، کاربر و مشتری جدید وارد سایت شما نمی شود.

فواید سئو برای سایت های تجاری و فروشگاهی و…

افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری

بالا آمدت رتبه سایت و دریافت بازخورد بهتر از کاربران

برندسازی و در نتیجه گسترش تجارت و کسب و کار

افزایش فروش محصولات

افزایش درآمد و سرمایه

 

سئو چیست به زبان ساده

سئو چیست به زبان ساده

به طور مثال فکر کنید که سایت شما یک فروشگاه مجازی فروش کیف و کفش است. زمانی که کاربران مختلف، موضوعات مربوط به کیف و کفش و فروش آن را سرچ می کنند، اگر سایت شما توسط سئو بهینه سازی شده باشد، گوگل آدرس و مطالب سایت شما را بالاتر از سایت های دیگری که سئوسازی نشده اند به کاربران نشان می دهد. همین موضوع به تدریج باعث بالا آمدن رتبه سایت شما خواهد شد و سایت شما در صفحات اول سرچ گوگل به نمایش درخواهد آمد.

سئو یک روش تبلیغات رایگان است که باعث می شود مخاطب هدف به سایت شما سرازیر شود و دلیل آن فقط درج درست و اصولی مطالب و عکس ها در سایتتان است. برای جستجوگرهایی مثل گوگل، خیلی مهم است که کاربران از خدمات سرچ و جستجویشان راضی باشند، بنابراین بهترین سایت ها در صفحات اول و اصلی برای آنها به نمایش خواهد گذاشت و تحقیقات نشان داده که مخاطبین هم مطالب مورد نظر خود را از همان چند سایتی که در ابتدا به آنها معرفی می شود، انتخاب می کنند و سراغ صفحات دیگر نمی روند مگر اینکه به جستجوی بیشتری نیاز داشته باشند.

 

انواع سئو

انواع سئو

سئو به دو نوع سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تقسیم بندی می شود. سئو داخلی به مقالات و صفحات مختلف داخل سایت مربوط می شود و اصول خاص خودش را دارد. برای مثال، اینکه مطلب شما تعداد کلماتش بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کلمه باشد، برای سئو خیلی مهم است و یا اینکه لینک های داخلی مناسبی در لا به لای مقالات گذاشته شود و یک سری اصول دیگر.

سئو خارجی هم مربوط به فعالیت های بیرون از سایت می شود، مانند لینک های خارجی که مخاطبین یک سایت دیگر را با سایت شما آشنا می سازد و یا لینک هایی که از شبکه های اجتماعی در سایت خود به اشتراک می گذارید که برای گوگل این موضوعات اهمیت دارد.

نکته مهم:

طراحی وب سایت و راه اندازی یک سایت تجاری و مربوط به کسب و کارتان عامل بسیار موثر و مثبتی در پیشرفت شما خواهد بود و خیلی مهم است که یک تیم حرفه ای طراحی سایت را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان آورد. اما باید بدانید که بعد از طراحی وب سایت، هر چقدر هم که سایت شما حرفه ای و اصولی طراحی شده باشد، تولید محتوا و بهینه سازی آن با سئو می تواند اهمیت حداکثری را داشته باشد.

برای این منظور یا باید خودتان یک متخصص تولید محتوا و سئو شوید و یا اینکه از یک کارشناس سئو کمک بگیرید تا محتوای سایتتان را برای موتورهای جستجوگر بهینه کند. تیم طراحی سایت مستر ای جی، صفر تا صد طراحی وب سایت، پشتیبانی فنی و محتوایی و سئوسازی آن را با مناسب ترین تعرفه ها ارائه می دهد.

 

با تکنیک های مختلف سئو نیز آشنا شوید

تکنیک های سئو

در دنیای تولید محتوا دو تکنیک مختلف و البته در تضاد با هم برای سئو وجود دارد که بد نیست با آنها هم آشنا شوید.

تکنیک سئو کلاه سفید-  white hat seo

رعایت و اجرای درست و واقعی اصول سئو را سئوی کلاه سفید یا سئوی اخلاقی می گویند. یعنی اینکه شما هزینه کرده اید و وقت گذاشته اید تا یک محتوای مناسب، پاسخ گر و همراه با کلید واژه های درست و منطقی را ارائه دهید. این روش برای بالا آمدن سایت، کمی کند عمل می کند اما با مداومت روی آن، سایت به خوبی و پرقدرت بالا می آید و بالا می ماند.

تکنیک سئو کلاه سیاه – black hat seo

این روش در مقابل تکنیک کلاه سفید است و با فریب و دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجوگر همراه است و یک روش غیر اخلاقی است. زیرا مخاطب را کلافه می کند و پاسخ درستی به او نمی دهد. متن ها اکثراٌ کپی، کوتاه و غیر مرتبط هستند و میزان کلید واژه ها که بر اساس آن گوگل به نمایش سایت می پردازد، بسیار زیاد است.

این روش شاید در ابتدا باعث بالا آمدن رتبه سایت شود، اما کم کم گوگل متوجه فریب کاری آن می شود و حتی ممکن است دسترسی سایت را به کلی ببندد و احتمال اینکه برای همیشه از پایگاه داده خارج شوید ، وجود دارد.

 

ارتباط با “مستر ای جی” – ارائه تخصصی ترین طراحی وب سایت، لوگو، برنامه نویسی و…

تیم طراحی سایت مستر ای جی

سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه خدمات طراحی وب سایت، طراحی لوگو و برند، برنامه نویسی و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما برای متحول کردن کسب و کارتان تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وبسایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *