لوگو چیست؟ 2

ما همیشه و در تمام لحظه ها در معرض بمباران لوگوها هستیم و به هر جا که نگاه می کنیم، آنها را در انواع و اقسام شکل ها و رنگ های مختلف می بینیم. بله لوگوها همه جا هستند، روی لباسمان، روی موبایل، ماشین، بسته های خوراکی، روی در و دیوار شهر و خلاصه هر جا که نگاه می کنیم آنها هستند و حضور دارند. آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا لوگوها انقدر مهم هستند؟ اصلا چرا تا این اندازه کاربرد دارند و حتی گاهی از خود محصول مهم ترند؟ تا جایی که بسیاری از برندها بعد از مدتی تصمیم می گیرند لوگوی خود را تغییر دهند تا تاثیرگذاری آن را بالا ببرند. شاید چون در زمان طراحی لوگوی خود، دقت کافی نداشتند و اهمیت لوگو را زیاد جدی نگرفته اند و بعدها متوجه این موضوع شده اند.

شما هم که این مطلب را می خوانید، قطعا به دنبال دریافت پاسخ هایی به سوالات خود درباره لوگو هستید. پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

لوگو چیست؟

لوگو چیست؟

لوگو یک نماد، سمبل و نشان است که معرف صاحب خود (صاحب لوگو هر چیزی می تواند باشد یعنی هر چیزی که بخواهد شناخته شود و به چشم بیاید) می باشد. طرح لوگو هم هر چیزی می تواند باشد، یک کلمه مخفف، یک شکل از اشیا، حیوانات یا خوراکی ها، یک یا چند حرف الفبا و یا یک نام. بنابراین طرح لوگو هر چیزی که باشد باید بتواند:

قابلیت به خاطر سپردن داشته باشد و در ذهن ها بماند.

گاهی به تنهایی می تواند هزاران مفهوم را به مخاطب القا کند.

جذاب باشد و باعث شود نگاه ها به آن خیره شود.

می تواند خاطره انگیز باشد.

در ذهن مخاطب سوال ایجاد کند.

 

اگر نیاز به طراحی لوگو دارید…

اگر کسب و کاری دارید و یا قصد شروع آن را دارید، باید بدانید که یکی از اصلی ترین اقداماتتان، طراحی یک لوگو و نشان مناسب می باشد. برای این کار شما باید به یک طراح و گرافیست باتجربه و کاربلد مراجعه کنید و نظراتتان را بگویید. اما قبل از درخواست طراحی لوگو، بهتر است خودتان نکاتی را از قبل بدانید تا نتیجه بهتری بگیرید.

ویژگی های یک لوگو خوب و تاثیرگذار

لوگو باید ساده باشد

هرچه نماد و نشان کسب و کار شما ساده تر باشد، بهتر در یادها می ماند. طرح ها و نوشته های شلوغ و پر از جزئیات به هیچ عنوان جذاب نیستند و در یادها نمی مانند. به لوگوی برند اپل فکر کنید که چقدر ساده است.

لوگوی اپل

لوگو باید جذاب باشد

لوگو باید چشم نواز باشد و اکثر افرادی که آن را می بینند، اظهار کنند که برایشان زیبا و جذاب است و در واقع بتواند چشم ها را به خود خیره کند. مسلما اول از همه باید شما آن را زیبا بدانید اما از طراحتان هم می توانید کمک بگیرید که لوگویی زیبا و جذاب را برایتان طراحی کند. گرافیست ها، تجربه و شناخت خوبی از سلیقه عموم مردم دارند و در عین حال می دانند که چه طرحی برای منظور شما زیبا و مناسب است.

لوگوی والت دیزنی

لوگو باید معرف باشد

گاهی اوقات یک حرف یا یک تصویر بهتر از هزاران کلمه می تواند مفهوم و معنا را انتقال دهد. این بهترین حالتی است که یک لوگو می تواند داشته باشد. زیرا کمک می کند خیلی خوب در یادها بماند و خیلی زود به یک سمبل قوی و تاثیرگذار برای آن کسب و کار و تجارت تبدیل شود. به لوگوی زیر نگاه کنید که چقدر با فعالیت twitter هماهنگی دارد:

twitter logo

این ۳ مورد از اصلی ترین ویژگی های یک لوگوی خوب و مناسب است که اگر به معنای واقعی رعایت شود، می تواند در رشد و پیشرفت یک کسب و کار نقش موثری داشته باشد. البته برای طراحی لوگو می توان ویژگی های جالب دیگری هم در نظر داشت که موفقیت بیشتری را نصیب صاحب آن کسب و کار کند. همه اینها بستگی به دیدگاه شما و طراحتان دارد. مثلا گاهی ممکن است برای معرفی یک کسب و کار، بهتر باشد که لوگوی آن مرموز باشد یا یک سوال را در ذهن مخاطب ایجاد کند تا بازخورد بیشتری ایجاد کند. که خب این ویژگی خیلی عمومی نیست و به درد همه برندها نمی خورد.

 

سخن آخر

مستر ای جی

طراحی و انتخاب یک لوگو که معرف کار شما و مختص خود شما باشد، به کسب و کارتان شخصیت و شأن می دهد و در واقع شناسنامه کاری شما محسوب می شود. این باعث می شود شما از دیگران متمایز شوید ضمن اینکه علاقه و کشش شما را به کارتان بیشتر می کند. بنابراین خیلی مهم است که با وسواس بیشتری به انتخاب گرافیست برای طراحی لوگویتان فکر کنید. یادتان باشد که تمام این کارها را گرافیست انجام می دهد و شما فقط می توانید نظرات خود را به او بگویید. بنابراین بهتر است سوابق کار گرافیست را به خوبی ارزیابی کنید.

“مستر ای جی” برند تخصصی و شخصی جناب آقای امیر گنجوی، یکی از طراحان برتر و جوان کشور است که حتما از دیدن نمونه کارهای ایشان در زمینه طراحی وب، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد. روی لینک زیر کلیک کنید تا با ” مستر ای جی” بیشتر آشنا شوید:

آشنایی با سوابق “مستر ای جی”

مسیرهای ارتباطی با “مستر ای جی”

شماره تماس ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴

تلگرام @amirg93

واتس‌اپ ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴

اینستاگرام @mrag.ir

لینکدین amirganjavi

ایمیل info@mrag.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *