مسکات برند MASCOT

یک سری از ایده ها در طراحی برندها، تاثیرات بسیار خوبی در معرفی آنها دارد، مانند طراحی مسکات برند که برای خیلی از برندهای بزرگ خارجی و داخلی، کارایی بسیار مثبتی داشته است. در ادامه، شما را با طراحی مسکات برند و جزئیات آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پس با ما در “مستر ای جی” – یکی از برترین تیم های طراحی و توسعه سایت در انواع کدنویسی و وردپرس، طراحی گرافیک و طراحی لوگو، برندسازی و… – همراه باشید:

 

لوگو مسکات چیست؟

میمون چی توز طراحی لوگو مسکات

شاید برایتان سوال باشد که اصلا مسکات یعنی چه؟ مسکات – Mascot – به شخصیت طراحی شده برای یک برند گفته می شود و در واقع نوعی از طراحی لوگو محسوب می شود. یک شخصیت خیالی یا واقعی، انسان یا غیر انسان، جاندار و غیر جاندار که به معرفی یک برند خاص می پردازد. این شخصیت ها به دلیل طراحی جذاب، کم کم طرفداران زیادی را به سمت برند جذب می کنند و با گذشت زمان، حسی نوستالژیک را در آنها ایجاد می نمایند.

شاید بهتر باشد با یک مثال ساده، مسکات برند را توضیح دهیم تا کاملا متوجه شوید که مشکات چیست؟ غیر ممکن است که ایرانی ها، میمون برند چی توز را نشناسند . این میمون، همان مسکات چی توز است. البته مثال های معروف دیگری هم هستند مانند خرس (عمو یادگار) برند ایران رادیاتور و… .

نیاز به طراحی مسکات برند:

برندها همیشه سعی دارند که خود را به بهترین نحو به مردم معرفی کنند و مسکات ها، یکی از شیوه های عالی برای این کار هستند. در واقع هر برندی که بخواهد به تبلیغات وسیع بپردازد، از ایده هایی برای این تبلیغات کمک می گیرد. از آنجا که این شخصیت ها خیلی ساده تر و بهتر از دیگر ایده ها در ذهن مردم و بینندگان باقی می مانند، بنابراین طراحی مسکات نیز به یکی از شیوه های موثر و ثابت در دنیای طراحی لوگوها تبدیل شد.

مزایای لوگو مسکات:

سادگی – شخصیت ها همیشه ساده تر و بهتر از کلمات و اشکال دیگر می توانند با افراد مختلف از قشرهای متفاوت ارتباط برقرار کنند.

جذابیت – شخصیت های طراحی شده و ثابت، همیشه جذاب هستند (مخصوصا برای برندهایی که ارتباط تنگاتنگی با بخش وسیعی از مردم دارند).

اعتمادسازی – از آنجا که این شخصیت ها می توانند به شدت محبوب و معروف شوند، برای برندشان، اعتمادسازی هم ایجاد می کنند.

داستان سازی – با خلق یک شخصیت مسکات، شروع یک داستان برای برند رقم می خورد و در طول سال ها، داستان برند را می سازد و ادامه می دهد.

حضور موثر در تبلیغات – یکی دیگر از تاثیرات طراحی مسکات، حضور موثرتر در تبلیغات، ایونت ها، بنرها و… است.

مسکات پیر نمی شود و همیشه شکل و چهره ای ثابت دارد.

 

طراحی شخصیت مسکات

مسکات برند M&M

مسکات می تواند هر نوع شخصیتی باشد و این به ایده های مختلفی که شما یا طراح لوگوتان دارید، بستگی دارد. به طور کلی، ۳ نوع شخصیت یا کاراکتر در طراحی مسکات برند مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. مسکات برند با شخصیت حیوانی
  2. مسکات برند با شخصیت انسانی
  3. مسکات برند با شخصیت اشیا (غیر جاندار)

هر کدام از این انواع، می توانند ویژگی های جذاب مخصوص به خود را داشته باشند. گاهی اوقات انتخاب آنها بستگی مستقیمی با نوع برند دارد، مثل طراحی یک گاو به عنوان مسکات برند لبنیاتی. گاهی اوقات هم یک طراحی کاملا خلاقانه است و ارتباطی با نوع کسب و کار ندارد. در میان ۳ نوع مسکاتی که در بالا گفتیم، شخصیت انسانی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما با این حال، می تواند بسیار قوی ظاهر شود مانند برند رستوران‌ های KFC که از تصویر صاحب برند در آن استفاده شده است.

 

پاسخ به چند سوال درباره طراحی مسکات برند:

مرد تایری میشلن

آیا هر نوع برندی می تواند مسکات داشته باشد؟

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر نوع برند و هر نوع کسب و کاری می تواند لوگو مسکات برند طراحی نماید و از آن در تبلیغات و امور مختلف خود استفاده کند.

آیا طراحی مسکات برند باید پیچیده و پر از جزئیات باشد؟

خیر. به مسکات مرد تایری برند میشلن دقت کنید که چقدر ساده و ابتدایی است. اما از مشهورترین مسکات های جهانی شناخته می شود و نمونه ای از یک مسکات با کاراکتر اشیا و کاملا مرتبط با نوع برند (لاستیک و تایر) است.

مسکات های معروف خارجی کدامند؟

  • مسکات برند پرینگلز
  • مسکات برند M&M
  • مسکات برند مستر کلین
  • مسکات برند کلاگز

مسکات های معروف ایرانی کدامند؟

  • مسکات برند چی توز
  • مسکات برند علی بابا
  • مسکات برند لبنیاتی روزانه
  • مسکات برند ایران رادیاتور

طراحی لوگو پزشکی و لوگو برای کلینیک زیبایی

 

“مستر ای جی” – بهترین طراح لوگو و برندسازی

مستر ای جی

یک طراح لوگوی خوب و حرفه ای باید از خود شما دغدغه مندتر باشد و اشتیاق بیشتری نسبت به موفقیت برند شما داشته باشد. بنابراین پیدا کردن چنین طراحی نیاز به تحقیق کامل با چشمانی باز دارد. یادتان باشد که ما خودمان در “مستر ای جی” چنین توصیه ای را به شما گوشزد کردیم. این یعنی اینکه به معنای واقعی بدان عمل می کنیم و تمام هدف ما در کار، کسب بهترین نتیجه و بازدهی است.

طراحی لوگو توسط “مستر ای جی”، تنها یک شغل نیست بلکه فرصتی برای خلاقیت و ایجاد یک اثر ماندگار است که در طول این سال ها، نمایشی فوق العاده برای برندها و کسب و کارهای گوناگون را به عهده داشته است. “مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده که در طول سالیان؛ در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

تلگرام:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *