انواع فرمت لوگو و فایل لوگو

انواع مختلفی از فرمت لوگو وجود دارد که وقتی یک طراحی لوگو سفارش می دهید، آنها را در فایل مختلفی دسته بندی می کنند و به شما تحویل می دهند. در واقع این فرمت های گوناگون برای این است که هر یک از آنها برای منظور خاصی مورد استفاده قرار بگیرند که در ادامه به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.

پس با ما در “مستر ای جی”تیم ارائه دهنده خدمات برتر طراحی سایت و طراحی لوگو با بهترین قیمت و بهترین کیفیت – همراه باشید تا شما را با انواع فرمت لوگو و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم:

 

فرمت لوگو چیست؟

برای طراحی لوگو از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود که نتیجه نهایی لوگوی طراحی شده با آن نرم افزار، به شکل یک فایل مخصوص ذخیره می شود. بنابراین هر گاه لازم باشد از آن فایل استفاده کنیم (برای مشاهده یا ویرایش)، می توانیم شکل لوگو و فایل آن را در آن نرم افزار مخصوص به شکل یک فایل آماده به کار، استخراج و باز کنیم نه فقط به صورت یک عکس. 

فرمت لوگو با توجه به نرم افزارهای گرافیکی چندین نوع مختلف است، مثل PNG , Al ,GIF , SUV . ضمن اینکه استفاده از فرمت لوگو در فایل های مختلف، لوگو را برای یک منظور مشخص و معین قابل استفاده می کند، مثلا برای چاپ کردن روی سطوح مختلف و یا استفاده از آن در پلتفرم های اجتماعی و… . به طور کلی انواع فرمت لوگو را در دو دسته زیر قرار می دهند:

  1. فرمت لوگو برای سایت
  2. فرمت لوگو برای چاپ

 

انواع فرمت لوگو برای سایت

فایل رستر

به انواع فرمت ‌های قابل استفاده برای سایت، فایل‌ های رستری (Raster) می گویند. فایل های رستری از مربع‌ های رنگی خیلی کوچک تشکیل شده اند که به آنها پیکسل گفته می شود. این پیکسل ها یا مربع های رنگی در کنار هم قرار می گیرند و یک تصویر را می سازند.

هر چقدر تعداد پیکسل های یک فایل بیشتر باشد، وضوح تصویر هم بالاتر می رود اما حجم تصاویر نیز بیشتر می شود و معمولا نمایش آنها در کامپیوتر خیلی کند می شود. به همین خاطر فایل های رستری با رزولوشن کم ذخیره می شوند تا سریع تر نمایش داده شود. اما در عوض چنین فایلی برای چاپ اصلا مناسب نیست زیرا کیفیت تصویر پایین می آید. به همین خاطر فایل رستری فقط برای نمایش در صفحه سایت، ورد، پاورپوینت و به طور کلی نمایشگرهای دیجیتالی مناسب است.

فایل های JPG، PNG، GIF و TIF از انواع فایل رستری و فرمت لوگو برای سایت محسوب می شوند. این عبارات در انتهای نام فایل قرار داده می شود تا به راحتی هر کسی متوجه نوع فرمت لوگو بشود، مثلا به صورت logo.png.

طراحی سایت با وردپرس – آشنایی با ۶ افزونه پرکاربرد

 

انواع فرمت لوگو برای چاپ

فایل وکتور

فایل های قابل چاپ شدن از نوع وکتور (Vector) یا برداری هستند که تصاویر از رسم خطوط و اشکال مختلف تشکیل می‌شوند. برای باز شدن این نوع فایل ها دیگر لازم نیست که کامپیوتر پیکسل ها را در کنار هم قرار دهد، بلکه path یا مسیرهای دیجیتالی را می خواند که بسیار سریع تر هم انجام می شود.

فایل های وکتور قابلیت این را دارند که به هر اندازه ای تغییر داده شوند و بزرگ نمایی آنها باعث افت کیفیت تصویر و تار شدن آن نمی شود. بنابراین برای چاپ شدن در هر اندازه ای، مناسب می باشند و حتی می توان آنها را خیلی راحت و سریع به فایل های رستری تبدیل کرد و برای استفاده در نمایشگرهای دیجیتالی مورد استفاده قرار داد.

ESP، PDF ، SVG و AI از جمله معروف ترین فایل ها یا اصطلاحا اکستنشن های وکتوری هستند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

 

معرفی اجمالی انواع فایل و فرمت لوگو – رستری

فایل PNG

  • قابل استفاده برای تمامی کاربردهای دیجیتالی
  • قابلیت تغییر سایز تصویر بدون افت کیفیت آن
  • تمام تبلت ها، کامپیوترها و گوشی های موبایل از آن پشتیبانی می کنند.

فایل JPG یا jpeg

  • حجم بسیار کم
  • کیفیت پایین تر نسبت به فایل PNG
  • رایج ترین فایل های تصویری در فضای وب به دلیل حجم کم

فایل GIF

  • مناسب برای نمایش لوگو به صورت تبلیغات متحرک و انیمیشنی
  • حجم کم با تعداد رنگ محدود

 

معرفی اجمالی انواع فایل و فرمت لوگو – وکتوری

فایل SVG

  • حجم کمتر نسبت به فایل های رستری
  • امکان مشاهده و ویرایش با نرم‌افزار Adobe Illustrator و فوتوشاپ و InDesign
  • مناسب برای چاپ لوگو روی بیزنس کارت‌ ها، پوسترها، لباس، وسایل جانبی و برچسب‌ ها

فایل AI

  • امکان مشاهده و ویرایش با نرم‌افزار Adobe Illustrator
  • فایل لوگو از Al را فایل اصلی یا منبع می نامند. زیرا کار اصلی طراحی لوگو با این نرم افزار یعنی Adobe Illustrator انجام می شود و تغییر فرمت لوگو به انواع دیگر را از فرمت Al انجام می دهند.

فایل EPS

  • EPS بهترین نوع فایل برای چاپ
  • دارای بهترین رزولوشن
  • امکان باز کردن فایل با نرم افزار Corel Draw یا Adobe Illustrator

فایل PDF

  • قابل نمایش در تمام مرورگرها و بسیار پراستفاده و رایج
  • نمایش هم به صورت وکتوری و هم به صورت رستری (بستگی به برنامه ای دارد که آن را طراحی کرده است).
  • کاربرد بیشتر به دلیل پشتیبانی مرورگرهای مختلف از آن

 

کدام نوع فرمت لوگو بهتر است؟

کدام فرمت لوگو بهتر است؟

معمولا چنین سوالی را باید با توجه به نوع استفاده ای که از لوگو می شود، پاسخ بدهیم. اما یک موضوعی که وجود دارد این است که استفاده از لوگو به هیچ عنوان مقطعی نیست و ممکن است خیلی بعدها، از لوگو استفاده های دیگری نیز بشود. بنابراین طراحان لوگو باید هر دو نوع انواع فرمت لوگو به صورت وکتوری که مناسب برای چاپ می باشد و به صورت رستری که مناسب برای نمایش در صفحات دیجیتالی می باشد را در اختیار صاحب لوگو قرار دهند.

اما به طور کلی، فایل های وکتوری قابلیت های کاربردی و انعطاف پذیری بیشتری دارند. هم از لحاظ کیفیت تصویر و هم از لحاظ حجم کم و هم اینکه به راحتی می توان با داشتن فایل های وکتوری، آنها را به فایل های رستری نیز تبدیل نمود.

 

“مستر ای جی” – ارائه دهنده طراحی وب سایت حرفه ای و طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه خدمات طراحی وب سایت، طراحی لوگو و برند، برنامه نویسی و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما برای متحول کردن کسب و کارتان تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وبسایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *