وب سایت بهتر است یا اینستاگرام

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین در شبکه های مجازی هستید، احتمالا در روزهای اخیر به خوبی متوجه ضرورت و اهمیت داشتن وب سایت شده اید. کسب و کار شما هر چه که باشد و در هر حوزه ای از جمله مشاغل فروشگاهی و یا ارائه خدمات، آموزش و… فعالیت کنید، باید بدانید که اصول و روش های مدیریت صحیح کسب و کارتان چیست و باید چگونه از مشکلات احتمالی در امان بمانید.

با ما در “مستر ای جی” یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات برنامه نویسی، طراحی وب سایت با وردپرس، طراحی لوگو، طراحی گرافیک و… – همراه باشید تا ضرورت و اهمیت داشتن وب سایت را به شما بگوییم:

 

بنا نهادن کسب و کارها در شبکه های مجازی!

مزایای داشتن سایت

اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرکاربرترین شبکه های مجازی در ایران و در تمام دنیا است و شاید تا قبل از مسائل مربوط به فیلترینگ آن در کشور، خیلی از افراد فکر می کردند که بهترین راه کسب درآمد و معرفی شغل خود را پیدا کرده اند. اما چندین بار ثابت شده که این پلتفرم به هیچ عنوان برای کسب و کارها و تضمین امنیت شغلی آنها کارآمد نیست و به راحتی ممکن است پیج اینستاگرامی موفق، پرفروش و با فالوورهای وفادار خود را از دست بدهند.

اما مشکل فقط فیلترهای داخلی هم نیست. بسیاری از مسائل امنیتی که در خود پلتفرم اینستاگرام و یا دیگر شبکه های مجازی وجود دارد، ممکن است باعث شوند که پیج شما از دست برود، هک بشود، مسدود شود و همه این ها یعنی ضرر و زیان و خوابیدن کسب و کار شما.

به طور کلی نمی توان کسب و کار که مسئله حیاتی در زندگی و معیشت افراد می باشد را روی بسترهای نامناسب بنا نهاد. اگر از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سوال کنید، استفاده از آنها باید در کنار بسترهای امن و دارای پشتوانه باشد تا اگر مشکلی پپیش آمد، ضربه شدیدی به کسب و کار شما وارد نشود و به کلی باعث خوابیدن اشتغال شما نگردد.

معایب اینستاگرام برای کسب و کارها

به غیر از مسئله فیلتر شدن، مشکلات دیگری نیز در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد که می تواند کسب درآمد را با چالش های گوناگون مواجه کند، مثلا اینکه:

  • شیوه پرداخت و خرید از این شبکه احتماعی سخت و زمان بر است.
  • آپدیت کردن پست ها و قیمت ها سخت است و هر روز نیاز دارید که این کار پرزحمت را انجام دهید.
  • دسته بندی محصولات فقط با آرشیو کردن استوری ها امکان پذیر است که البته بازدید و بازخورد مناسبی ندارد.

 

طراحی وب سایت بهترین بستر برای کسب و کارهای آنلاین

خرید از سایت

قبلا درباره مزایا و ضرورت داشتنِ وب سایت صحبت کرده بودیم. وب سایت یک پایگاه اینترنتی بسیار قوی، شخصی و ایمن است که هم باعث محکم شدن پایه های کسب و کار شما می شود و هم در جلب اعتماد مشتریان، بسیار بیشتر از شبکه های مجازی مانند واتساپ، اینستاگرام و… کارایی دارد. در واقع مردم به یک سایت، بسیار زودتر و بیشتر اعتماد می کنند چون پشتوانه آن ثبت بسیاری از اطلاعات کاری، هویتی و تضمینی در مرجع مربوط به فضای اینترنت و کسب و کارهای بر خط می باشد.

نکته مهم:

سایت های داخلی به هیچ عنوان به این سادگی ها و بدون دلیل فیلتر نمی شوند و همیشه می توانید آنها را در هر شرایطی داشته باشید. حتی در شرایط بحرانی مانند کرونا ویروس که اتفاقا در آن برهه هم مزایای طراحی وب سایت و داشتن سایت برای کسب و کارها به خوبی نمایان شد. ضمن اینکه تقریبا بعد از آن دوران، بسیاری از مردم به خریدهای اینترنتی عادت کرده اند و صرفه جویی در زمان و هزینه های رفت و آمد را به خوبی متوجه شده اند. اما فقط این نیست بلکه با داشتن وب سایت می توانید:

  • تمام محصولات را دسته بندی کنید تا کاربر به راحتی به محصول مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند و دست خالی از سایت شما نرود.
  • ثبت سفارش در سایت بسیار راحت است و همه اطلاعات در دسترس کاربر می باشد و نیازی نیست که یک به یک به سوالات پاسخ دهید.
  • پرداخت مبلغ وجه از طریق درگاه های ایمن و مستقیم قابل انجام است، بدون اینکه بخواهید مانند اینستاگرام به هر یک از مشتریان خود شماره کارت بدهید.
  • حتی در زمانی که خواب هستید و یا مشغول فعالیت دیگری هستید، سایت شما می تواند برایتان ثبت سفارش انجام دهد.
  • مدیریت و آپدیت اطلاعات محصولات مختلف هر چقدر هم دارای تنوع باشند، در وب سایت بسیار راحت تر و سریع تر می باشد.
  • طراحی وب سایت یکی از اصلی ترین مبانی برندسازی است و باعث می شود به عنوان یک برند معتبر شناخته شوید که دارای هویت است.

نکته:

بنابراین شما حتی اگر نخواهید که وب سایت داشته باشید هم احتمالا خیلی زود برای گسترش کار خود و همچنین ارتقای آن، نیاز دارید که سایت اختصاصی خود را طراحی کنید. کسب و کارها برای بزرگ شدن نمی توانند در بستر شبکه های مجازی بمانند. بلکه باید فضای کاری خود را با طراحی وب سایت ایمن کنند و ارتقا ببخشند.

جمع بندی

از نظر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، داشتن سایت و فعالیت در شبکه های مجازی باید در راستای یکدیگر باشند اما به دلیل مزایا و امنیت بیشتر، اولویت با داشتن سایت است. شبکه های مجازی برای استفاده از کاربران هدف که در این پلتفرم ها حضور دارند بسیار موثر هستند و می توانند به افزایش درآمد از سایت کمک کنند.

 

“مستر ای جی” – ارائه دهنده طراحی وب سایت حرفه ای و طراحی لوگو

 

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه خدمات طراحی وب سایت، طراحی لوگو و برند، برنامه نویسی و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما برای متحول کردن کسب و کارتان تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وبسایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *