هاست خارجی یا ایرانی؟

موضوعاتی مانند خرید وب هاست و یا اینکه اصلا وب هاست چیست و به چه دردی می خورد و در مرحله بعدی، این پرسش که از بین هاست خارجی یا ایرانی، کدام یک را انتخاب کنیم، به یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. در ادامه، راهنمایی کاملی برای این انتخاب را به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “مستر ای جی” – یکی از برترین تیم های طراحی و توسعه سایت در انواع کدنویسی و وردپرس، طراحی گرافیک و طراحی لوگو و… – همراه باشید:

 

وب هاست چیست؟

اتاق سرور

خیلی ها می پرسند که هاست یا وب هاست چیست به زبان ساده؟ باید بگوییم که هاست به معنی میزبان است و وب هاست یا وب هاستینگ (Web Hosting – میزبانی ‌وب) به معنایی فضایی است که در اختیار سایت ها قرار داده می شود تا اطلاعات و داده های آنها در آن نگهداری شود. در واقع از اطلاعات و داده ها، میزبانی می شود.

هر سایتی دارای انبوهی از اطلاعات و داده های مختلف است که باید در یک کامپیوتر ذخیره شود تا کاربران بتوانند با اتصال به آن کامپیوتر، به این داده ها دسترسی پیدا کنند. از آنجا که کامپیوترهای معمولی امکان میزبانی را ندارند (بسیار هزینه بر است)، نیاز هست که کامپیوترهای بزرگ با اتصال دائمی به اینترنت، این میزبانی را بر عهده بگیرند. به چنین کامپیوترهایی، کامپیوتر سرور گفته می شود و فضایی هم که در اختیار دیگر سایت ها قرار می گیرد، هاست نام دارد. هر فردی که بخواهد یک سایت تاسیس کند، در واقع باید با پرداخت مبلغی، این فضا را اجاره کند.

وب هاست توسط شرکت های مختلف خارجی و داخلی عرضه می شود و به همین خاطر، افرادی که قصد سفارش طراحی سایت را دارند، می خواهند بدانند که از بین هاست خارجی یا ایرانی، کدام یک بهتر است.

یک نکته:

میزبانی وب را می توان تغییر داد. البته این کار زحمت زیادی دارد اما اگر از هاست سایت خود راضی نباشید، می توانید آن را به یک هاست خارجی یا ایرانی (یا کلا یک هاست دیگر) تغییر دهید.

قیمت طراحی لوگو ۱۴۰۲ – تعرفه طراحی لوگو

 

مقایسه هاست خارجی با هاست ایرانی

وب هاست ایرانی بخریم یا هاست خارجی؟

سرعت بارگذاری یا پینگ تایم

سرعت بارگذاری اطلاعات یعنی مدت زمانی که طول می کشد اطلاعات به شما نمایش داده شود. هاست های خارجی، کیفیت بسیار بالایی در سرعت بارگذاری اطلاعات دارند و کسی نمی تواند منکر این موضوع شود. اما مسلما هر چقدر که به محل سرور نزدیک تر باشید، این مدت زمان کوتاه تر می شود و هر چقدر که از لحاظ فیزیکی از هاست دور باشید، زمان مورد نیاز برای پردازش هر درخواست افزایش می‌ یابد.

ضمن اینکه قطعا سایت شما در ایران، دارای بازدید کننده هایی از داخل ایران است، بنابراین در این مورد، بین هاست خارجی یا ایرانی، هاست ایرانی بهتر می باشد.

تحریم ها و اختلالات

موضوع تحریم ها موضوع عجیبی است. ممکن است سایت هایی که هاست آنها خارج از ایران است، از داخل مسدود شوند و از طرفی، ممکن است از خارج از کشور، دسترسی کاربران ایرانی به یک سری سایت ها مسدود شود. ضمن اینکه قطعی ها و اختلالات اینترنت بین الملل را هم باید در نظر بگیریم که اگر هاست شما خارج از کشور باشد، می تواند در این مواقع، سایت شما را دچار قطعی و اختلالات زیادی نماید.

بنابراین اگر حوزه فعالیت سایت شما فقط در داخل ایران و برای کاربران ایرانی است، باز هم باید بین هاست خارجی و یارانی، موارد ایرانی را انتخاب کنید. در قطعی ها و موارد فیلترینگ داخلی که در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم، بسیاری از کسب و کارهایی که هاست خارجی داشتند و یا کسب و کارهایی که روی پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشتند، دچار مشکلات و ضررهای فراوانی شدند.

پهنای باند یا ترافیک ماهانه

پهنای باند یا حجم ترافیک، میزان حجم اطلاعاتی است که می تواند بین هاست سایت شما و بازدیدکنندگان سایت شما رد و بدل شود. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده هاست خارجی یا ایرانی، این حجم و ترافیک را با قیمت های مختلف به فروش می رسانند و برخی از آنها نیز با یک قیمت ثابت و بدون هیچ محدودیتی این ترافیک را ارائه می دهند. بنابراین باید هاست خارجی یا ایرانی با ویژگی ترافیک نامحدود را پیدا کنید.

تکنولوژی های نگهداری اطلاعات

هاست ها و شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب، همیشه باید خود را با بهترین تکنولوژی های نگهداری اطلاعات و ارائه خدمات هاستینگ، آپدیت نگه دارند. در این مورد باید بگوییم که هاست خارجی از هاست ایرانی بهتر است.

فاکتورهای مهم سئو

شاید هاستینگ، ارتباط چندانی با سئو نداشته باشد اما اگر کمی به زیرلایه های آن برویم، ارتباط آن را نیز کشف خواهیم کرد. چند مورد از معیارهای گوگل برای رتبه دهی به سایت و نمایش آنها در مرتبه های بالاتر در جستجوها، به برخی ویژگی های هاست سایت مربوط می شود، مانند:

همیشه در دسترس بودن سایت (بنابراین عدم احتمال قطعی و تحریم سایت اهمیت دارد).

سرعت بالای سایت – اگر سرعت بارگذاری اطلاعات سایت بالا باشد، نرخ پرش نیز افزایش می یابد. نرخ پرش یعنی اینکه کاربران سریعا سایت را ترک می کنند و هیچ درخواست دیگری در آن ایجاد نکنند. بنابراین مواردی مانند سرعت بالای پورت و دیتاسنتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قیمت و هزینه خرید هاست خارجی یا ایرانی

در این مورد هم باید هاست ایرانی ارجح تر بدانیم. شاید اصلی ترین دلیل گران تر بودن هاست خارجی، بالا بودن قیمت ارز است که باعث شده خیلی ها هاست خارجی را رها کنند و هاست ایرانی بخرند. بنابراین اگر به دنبال خرید هاست ارزان تر هستید، باید از بین هاست های ایرانی جستجو کنید.

قیمت و تعرفه طراحی سایت ۱۴۰۲ چقدر است؟

 

سفارش طراحی سایت حرفه ای “مستر ای جی”

طراحی لوگو حرفه ای در تهران با بهترین قیمت

اگر برای کسب و کار خود به طراح سایت حرفه ای نیاز دارید، ما مستر ای جی را با بیش از ۱۰ سال سابقه حرفه ای در زمینه طراحی انواع سایت کدنویسی و وردپرسی را پیشنهاد می کنیم. از آنجا که تعهد و حرفه ای بودن، اصلی ترین معیار “مستر ای جی” در ارائه خدمات است، همواره با رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود، افتخار این را داشته ایم که به تبلیغ و معرفی خود بپردازیم.

هدف ما، به هدف رساندن سایت شماست و کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه خدمات طراحی انواع سایت شرکتی و فروشگاهی، طراحی لوگو و برند و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است. برای اطلاع از تعرفه طراحی سایت، روی لینک زیر کلیک کنید:

اطلاعات تماس و مشاوره با “مستر ای جی”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *