مهمترین سوالاتی که باید از طراح لوگو بپرسید

طراح لوگو و کار طراحی لوگو حرفه ای برای شغل ها و کسب و کارهای مختلف، یک کار کاملا تخصصی و زمانبر است. از آنجا که هزینه پرداختی برای لوگو ممکن است خیلی هم بالا باشد، بنابراین کارفرمایان انتظار دارند که بهرین نتیجه را از آن بگیرند. اگر قصد سفارش طراحی لوگو را دارید، باید از طراح لوگویی که انتخاب کرده اید، چند سوال مهم بپرسید که از همان ابتدا، تکلیف کار شما را مشخص می کند.

پس با ما در “مستر ای جی” – یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات طراحی و توسعه سایت، طراحی لوگو در سبک های مختلف، طراحی گرافیک و امور برندینگ – همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم:

 

سوال های مهم از طراح لوگو – در هنگام قرارداد طراحی لوگو حرفه ای چه چیزهایی باید بپرسید؟

طراحی لوگو حرفه ای

  1. بیشتر در چه حوزه ها و چه سبک هایی از طراحی لوگو کار کرده اید و مهارت دارید؟

سبک های طراحی لوگو متفاوت هستند مانند:

  • لوگوتایپ – لوگو نوشتاری انگلیسی یا فارسی
  • لوگو تصویری
  • لوگو ترکیبی – ترکیب نوشته و اشکال

از آن گذشته، حوزه هایی که یک طراح لوگو در آن فعالیت می کند هم ممکن است متفاوت باشد و تاثیر زیادی در نتیجه کار بگذارد. به طور مثل؛ اگر طراح انتخابی شما بیشتر لوگوهای صنعتی یا تجاری را طراحی کرده باشد، ممکن است خیلی خوب نتواند انتظارات شما را در حوزه زیبایی و… برآورده سازد. مگر اینکه یک طراح بسیار خلاق، کاملا حرفه ای و چند مهارته باشد. (لوگوتایپ بهتر است یا لوگو تصویری؟)

  1. چه سبک لوگویی به درد من و کسب و کارم می خورد؟

خب دوباره برگردیم به سراغ سبک های سه گانه که در بالا معرفی کردیم. برای اینکه بدانید چه سبک لوگویی به دردتان می خورد، تجربه و دانش طراح لوگو، بهتر از هر چیزی می تواند شما را راهنمایی کند (البته اگر یک طراح لوگو باتجربه را انتخاب کرده باشید!).

برای اینکه متوجه شوید چه سبک طراحی لوگو مناسب است، باید:

  • اطلاعات خوبی از حوزه کاری خودتان به طراح بدهید.
  • حتما برندتان را معرفی کنید و جزئیات مربوط به مشتری ها و سلیقه آنها را بازگو کنید. حتی ممکن است آنالیزهای بازاریابی نیز به روند طراحی یک لوگوی زیبا و مناسب برای شما کمک کند.
  • محل کار و فعالیت شما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
  • آینده ای که برای برند یا کسب و کار خود می بینید را شرح دهید.
  • انتظاراتتان را هم بگویید. خوب است کمی سلیقه خود را مطرح کنید تا طراح لوگو کاملا متوجه شود که باید چه مسیری را در پیش بگیرد.
  1. هزینه طراحی لوگو حرفه ای و جزئیات مربوط به سطح خدمات دهی آن چگونه است؟

مسلما درباره قیمت طراحی لوگو توسط طراحی که انتخاب کرده اید، کمی اطلاعات دارید. مثلا می دانید که یک طراح حرفه ای و گران قیمت را انتخاب نموده اید یا یک طراح متوسط یا حتی مبتدی. اما این موضوع باید به طور دقیق تعیین شود. گذشته از آن در پروسه طراحی لوگو، ممکن است انتظارات و اتفاقات ویژه ای پیش بیاید.

  • مثلا نیاز داشته باشید که از طراح لوگو بخواهید برای مشاوره با شما یا افراد فعال در برند و کسب و کار شما به محل کارتان بیاید و چند جلسه مشاوره را برگزار کند.
  • ممکن است مدتی بعد از تحویل لوگو، نیاز داشته باشید تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

خلاصه اینکه ممکن است نیاز داشته باشید همچنان از طراح لوگو خدمات دریافت کنید. این خدمات باید در زمان قرارداد و صحبت های مالی تعیین تکلیف شوند تا مشکلی پیش نیاید و حقوق هیچ یک از دو طرف ضایع نگردد.

  1. چقدر طول می کشد تا لوگو را تحویل دهید؟

پروسه طراحی لوگو یک پروسه زمان بر است. هر چند می تواند در یک بازه زمانی کوتاه هم شکل بگیرد اما همان طور که می دانید، طراحان لوگو در دسته هنرمندان قرار می گیرند و معمولا عادت های کاری و خلق و خوی خاصی دارند. مثلا ممکن است تمام روز را بخوابند و تمام شب را کار کنند. ممکن است چندین روز در اتاق خود بمانند و حتی گوشی خود را خاموش کنند.

بنابراین درباره مدت زمان طراحی و تحویل لوگو سوال کنید تا همه چیز مشخص باشد. در تعیین این زمان عجله نکنید. خود طراح بهتر از هر کسی می داند که چقدر زمان برای خلق یک لوگوی زیبا و تاثیرگذار نیاز دارد نه کس دیگری.

انتخاب بهترین طراح لوگو

  1. مالیکیت معنوی طرح با کیست؟

این هم یکی از سوالات مهمی است که باید بپرسید. این موضوعات در ابتدا ممکن است غیر مهم به نظر بیایند و مغفول بمانند اما مشکلات بزرگی را در انتها ایجاد می کنند.

  1. فرمت فایل های لوگو چیست؟

بهتر است در همان ابتدا درباره این مسئله فنی نیز پرس و جو کنید. باید فایل های لوگو با فرمت های مناسب و رایج را از طراح خود درخواست کنید تا بتوانید از آنها در پلتفرم های مختلف استفاده کنید. به طور مثال، فایل و فرمتی که برای شبکه های اجتماعی مناسب است، ممکن است برای وب سایت کاری شما مناسب نباشد. خلاصه درباره این موضوعات هم حساس باشید.

  1. چه کسی روی طراحی لوگو مستقیما کار می کند؟

ممکن است این سوال کمی تعجب برانگیز باشد اما حتما آن را بپرسید. حتی اگر طراح لوگوی شما یک فریلنسر است. حتی فریلنسرها نیز ممکن است با طراحان دیگری در ارتباط باشند و با یکدیگر همکاری داشته باشند، در تیم ها و شرکت های طراحی لوگو که دیگر هیچ. در واقع ممکن است فردی که شما طراحی او را می پسندید، برای کار شما انتخاب نشود. پس صریحا این سوال را بپرسید.

  1. آیا معرف دارید یا نمونه کارهای قبلی که بتوانم درباره آنها تحقیق کنم؟

اگر طراح لوگو را به دقت انتخاب کرده باشید، قطعا این سوال برایتان پیش نمی آید. طراحان حرفه ای، خودشان شناخته شده هستند و معرف خودشان می باشند حتی اگر فریلنسر باشند. با این حال می توانید نمونه های کار آنها را ببینید و با صاحبان آن پرس و جویی داشته باشد تا خیالتان از بابت اعتماد به طراح راحت شود.

ضمن  اینکه بررسی این نمونه کارها، کمک می کند با سلیقه و سطح حرفه ای بودن طراح نیز آشنا شوید.

قیمت طراحی لوگو ۱۴۰۲ – تعرفه طراحی لوگو

 

سفارش طراحی لوگو حرفه ای – مستر ای جی با سابقه طولانی و درخشان

مستر ای جیطراحی لوگو توسط “مستر ای جی”، تنها یک شغل نیست بلکه فرصتی برای خلاقیت و ایجاد یک اثر ماندگار است که در طول این سال ها، نمایشی فوق العاده برای برندها و کسب و کارهای گوناگون را به عهده داشته است.

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی وب سایت و نیز طراحی لوگو دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. نمونه های طراحی لوگوی تیم مستر ای جی برای کارفرمایان این مجموعه، بهترین و به یادماندنی ترین طرح ها بوده که در طول سالیان؛ در موفقیت برند و پیشبرد اهداف کسب و کار آنها سهیم بوده است.

اطلاعات تماس و مشاوره با “مستر ای جی”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *