رپورتاژ آگهی چیست و چطور رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

رپرتاژ یا رپورتاژ آگهی چیست؟ این یک سوال ساده است اما اطلاعات بسیار ارزشمندی در پاسخ آن نهفته شده که اگر به فکر پیشرفت و فروش و درآمد بیشتر از وب سایت خود هستید، می تواند بهترین کمک باشد. در واقع رپورتاژ آگهی به سایت و کسب و کار شما مربوط می شود که خیلی هم جالب و هیجان برانگیز است.

با ما در “مستر ای جی”بهترین شرکت طراحی سایت و لوگو – همراه باشید تا پاسخ سوال: رپورتاژ آگهی چیست؟ را به شما بدهیم:

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

ارتقای سایت با رپورتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی در واقع یک تبلیغ است. یک تبلیغ هوشمندانه برای جذب کردن مخاطب یک سایت بزرگ و پربازدید به سمت یک سایت کم بازدید و تازه کار. در واقع صاحب سایت کوچکتر و کم بازدیدتر، با پرداخت هزینه، از سایت با رتبه بالاتر و پربازدیدتر می خواهد که یک آگهی به صورت یک مقاله یا پست عادی در سایت خود قرار دهد و در آن مخاطب را به سمت سایت کم بازدید سوق دهند. این آگهی ویژگی های جالبی دارد:

در ابتدا و با دیدن عنوان آگهی، مشخص نیست که یک متن تبلیغاتی می باشد و مخاطب فکر می کند که مقاله ای مربوط به همان سایت است.

عنوان مقاله باید جذاب و سوال برانگیز باشد تا مخاطب را متقاعد به کلیک و ادامه مطالعه نماید.

ویژگی های یک مقاله سئو شده و حرفه ای را داشته باشد.

عکس های جذاب داشته باشد.

به سوالات و دغدغه های مخاطب پاسخ دهد.

و در انتها به معرفی سایت و کسب و کاری که رپورتاژ آگهی را درخواست داده پرداخته شود و در صورت لزوم، لینک های مرتبط نیز گذاشته می شود. البته برای گوگل مهم است که این لینک گذاری ها انجام نشود تا مقاله کاملا طبیعی جلوه کند.

طراحی وب سایت شرکتی ریسپانسیو و حرفه ای

 

رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟

سایت های خبری، سرگرمی و… معمولا دارای رتبه های بالا در بین سایت های دیگر هستند که نمایش مطالب آنها در سرچ گوگل، زودتر و بالاتر از دیگر سایت ها صورت می گیرد. این برتری و بالا بودن، باعث می شود که خیلی از کسب و کارهای کوچک تمایل داشته باشند که تبلیغاتی در آن سایت ها داشته باشند و کاربران آنها وارد سایتشان شوند. البته تبلیغات مستقیم نیز صورت می گیرد، اما رپورتاژ آگهی یک نوع هوشمندانه و زیرکانه است.

مثلا در یک سایت بزرگ خبری، شاید کمتر کسی به یک بنر تبلیغاتی دندان پزشکی توجه نشان دهد، اما اگر همان تبلیغ تحت یک مقاله عادی و با عنوانی مانند دندان های پوسیده شما عامل سردردهایتان است، مخاطب را جذب می کند تا وارد لینک مقاله شود. البته به سرعت هم متوجه تبلیغاتی بودن پست نمی شود و مقاله واقعا علمی، جذاب و سوال برانگیز می باشد و به درد مخاطب می خورد. مثلا اینکه دندان پوسیده چه ربطی به سردرد دارد، به خوبی توضیح داده می شود.

در انتها هم سایت دندان پزشکی مورد نظر به مخاطب معرفی می شود تا وارد آن شود. به همین سادگی و زیرکی!

  1. رپورتاژ آگهی باعث بالا رفتن رتبه سایت می شود.
  2. رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی و بازاریابی هوشمندانه است و مانند تبلیغات پاپ آپ و پیام های بازرگانی سنتی و اعصاب خردکن نیست.
  3. رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر، باعث افزایش اعتماد و برندسازی می شود.
  4. بک لینک ها در رپورتاژ آگهی باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

 

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

رپورتاژ آگهی و مزایای آن

از آنجایی که رپرتاژ آگهی، نتایج درخشانی در پی دارد و می تواند باعث بالا آمدن رتبه سایت شود، بنابراین نیاز است که به درستی و اصولی انجام شود. برخی از اصول نگارش صحیح رپورتاژ آگهی:

استفاده از عنوان و هدینگ های جذاب و پرکشش

داشتن مقدمه مناسب و سوال برانگیز

رعایت اصول صحیح سئو

روان بودن متن نگارشی محتوا

داشتن سوژه مناسب برای نوشتن متن رپورتاژ که اطلاعات مناسبی به مخاطب بدهد و صرفا تبلیغاتی و تعریف و تمجید نباشد، درست مانند مثال دندان پزشکی بالا!

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و لینک دادن به سایتتان

تعداد کلمات مناسب برای یک رپورتاژ آگهی را ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه در نظر می گیرند که البته ۱۰۰۰ کلمه به جز در موارد خاصی، زیاد به نظر می آید. همان ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلمه خیلی عالی است.

از قرار دادن عکس های مرتبط و جذاب، ویدیو و اینفوگرافی در متن رپورتاژ آگهی غافل نباشید.

یک نکته مهم

حتما در انتخاب سایتی که رپورتاژ آگهی را برایتان انجام می دهد، دقت داشته باشید تا بهترین موارد را انتخاب نمایید. بهتر است سایت پذیرنده ارتباط خوبی با محتوای سایت شما داشته باشد تا مخاطب هدف بیشتری را برایتان به ارمغان آورد.

برای ارتقای سایت خود، از رپورتاژ آگهی پولی و رایگان به صورت متوازن استفاده کنید.

اگر در نوشتن متن رپرتاژ آگهی مهارت ندارید، بهتر است آن را به یک متخصص سئو بسپارید.

 

ارتباط با “مستر ای جی” – طراحی وب سایت شرکتی و فروشگاهی

هدف ما، به هدف رساندن سایت شماست و کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه خدمات طراحی وب سایت، طراحی لوگو و برند و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وبسایت، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

واتس‌اپ:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *