دامنه و خرید دامنه

اگر قصد سفارش و راه اندازی یک وبسایت دارید، احتمالا اولین چیزی که باید به فکر انتخاب و انجام آن باشید، دامنه و خرید دامنه است که البته خیلی هم مهم است و تاثیر زیادی در موفقیت سایتتان دارد.

با ما در “مستر ای جی” یکی از بهترین تیم های ارائه دهنده خدمات طراحی و راه اندازی وب سایت برای انواع مشاغل و کسب و کارهای مختلف با بهترین کیفیت و پشتیبانی متعهدانه و همچنین طراحی لوگو و طراحی گرافیک و برندینگ – همراه باشید تا شما را با دامنه و نحوه خرید دامنه و ثبت دامین برای سایت آشنا سازیم:

 

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

دامنه چیست در کامپیوتر

اگر بخواهید وارد یک سایت شوید، باید نام آن سایت را در بخش جستجوی مرورگر خود تایپ کنید تا آن سایت برایتان نمایش داده شود. نامی که بعد از .WWW تایپ می کنید، همان دامنه (یا دومین یا دامین) است. به طور مثال، نام دامنه سایت ما mrag است که بعد از آن پسوند ir. را مشاهده می کنید. این پسوندها که در آدرس سایت ها وجود دارند و استفاده از آنها در معرفی سایت الزامی است را هم پسوند دامنه می نامند.

هر سایت دارای یک IP است. همان طور که می دانید، IP یک عبارت متشکل از چندین ردیف عدد و نقطه است. از آنجا که به خاطر سپردن این اعداد برای جستجوی هر سایت خیلی سخت است، یک نام یا همان دامنه برای جایگزینی این اعداد در نظر گرفته شده است که به خاطر سپردن آن می تواند آسان تر باشد. دامنه چیست

یک نکته:

هر دامنه با پسوند آن دارای اعتبار است. به همین خاطر پسوندها را به عنوان دامنه هم می شناسند و به کار می برند. مانند:

 دامنه دات کام com.

یا دامنه ORG.

دامنه IR.

دامنه NET.

دامنه CO.

دامنه INFO.

و…

دامین یا دامنه چگونه کار می‌ کند؟

زمانی‌ که نام دامنه مورد نظرتان را در مرورگر وارد می‌ کنید، در واقع یک درخواست را به شبکه جهانی (Domain Name Service= DNS) ارسال می‌ نمایید. DNS ؛ نام دامنه را به IP آن تبدیل می کند و به اولین سروری که IP سایت مورد نظر شما در آن قرار دارد، درخواست را می‌ فرستد و بلافاصله شما می توانید سایت را ببینید.

سرورها تنها با اعداد آی پی کار می کنند و به همین خاطر DNS وظیفه دارد نام دامنه را به IP تبدیل کند تا جستجوی آن انجام و نتیجه نمایش داده شود.

تفاوت دامنه با هاست

هاست و دامنه دو مقوله متفاوت اما کاملا مرتبط اند. البته خیلی ها آنها را یکسان می دانند اما این طور نیست. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، هاست و دامنه از اصلی ترین اجزا و مشخصات یک وب سایت محسوب می شوند. دامنه که نام سایت و آدرس آن است که با آن می توان سایت را معرفی، جستجو و پیدا کرد. اما هاست، بستری است که سایت در آن قرار می گیرد. همان طور که از نام آن مشخص است، در واقع هاست یک میزبان است که اطلاعات و محتویات سایت در آن پایه ریزی می شود.

 

خرید دامنه برای سایت

انواع پسوند دامنه

برای ایجاد و راه اندازی هر سایت، لازم است که یک دامنه خریداری شود. شرکت های متعددی هستند که ارائه دهنده خدمات فروش و ثبت دامنه و هاستینگ در ایران می باشند که یکی از معروف ترین آنها در، ایران سرور است. به هر حال، فرقی نمی کند که از چه شرکتی خرید دامنه را انجا دهید، زیرا تفاوتی در کلیات موضوع ندارد و آنها بعد از انتخاب و پرداخت مبلغ خرید دامنه، آن را برایتان ثبت می کنند و فقط ممکن است از لحاظ قیمت و نوع پشتیبانی متفاوت باشند.

چند نکته مهم درباره خرید دامنه:

  1. دامنه ها در تمام دنیا یکتا و واحد هستند. به طور مثال، هیچ کس دیگری حق ندارد دامنه MRAG.IR را داشته باشد. زیرا این دامنه خریداری شده و در اختیار “تیم مستر ای جی” می باشد. بنابراین زمانی که تصمیم به خرید یک دامنه برای سایت می گیرید، ممکن است نام هایی که مد نظر دارید قبلا خریداری شده باشند، مخصوصا دامنه های با پسوند دات کام که از محبوب ترین و معتبرترین انواع دامنه ها در دنیا محسوب می شوند. به همین خاطر می توانید نام مورد نظرتان را با پسوندهای دیگری امتحان کنید و در صورت خالی بودن دامین، آن را به نام خود ثبت نمایید.
  2. بعد از خرید دامنه، یک تاریخ انقضا برایتان مقرر می شود که در این مدت زمان مهلت دارید دامنه را در یک وبسایت به کار ببرید و یک وبسایت با آن دامنه راه اندازی کنید. در غیر این صورت، دامنه منقضی می شود و دیگر مالک آن نخواهید بود. در این صورت باید دامنه را تمدید یا مجددا ثبت نمایید و البته این موضوع یک پروتکل خاصی دارد که باید از شرکتی که خرید دامنه را از آن انجام داده اید، مشورت بگیرید.
  3. نام دامنه را با دقت انتخاب کنید زیرا تنها یک بار می توانید دست به این انتخاب بزنید و این نام برای همیشه روی وبسایت تان باقی می ماند و امکان تغییر آن وجود ندارد. خرید دامنه

بیشتر بخوانید:

چطور یک طراحی سایت ارزان اما باکیفیت سفارش دهیم؟

۶ تکنیک برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش

 

تیم طراحی و توسعه سایت و پشتیبانی “مستر ای جی”

مستر ای جی

 

شما برای تمامی خدماتی که برای طراحی و راه اندازی سایت خود نیاز دارید، باید به یک تیم حرفه ای و مجرب مراجعه نمایید تا رضایت شما در هر زمینه را فراهم کنند. از آنجا که تعهد و حرفه ای بودن، اصلی ترین معیار ما در ارائه خدمات است، همواره با رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود، افتخار این را داشته ایم که به تبلیغ و معرفی خود بپردازیم.

هدف ما، راه اندازی سایت در بالاترین سطح کیفیت و کارایی و در نهایت، به هدف رساندن سایت شما و کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین است. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه برنامه نویسی، طراحی سایت با وردپرس و خدمات وب، طراحی لوگو و برند و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وب، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی”

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *