آموزش طراحی وب سایت

خیلی از جوان ها، برای داشتن یک شغل در آینده و یاد گرفتن یک حرفه تخصصی، به دنبال آموزش طراحی وب سایت و یادگیری طراحی سایت هستند. باید بگوییم این یک شغل بسیار حرفه ای و سخت اما لذت بخش با سطح درآمد متوسط تا زیاد است که رفتن به دنبال یادگیری آن، نیاز به یک سری خصوصیات فردی و مهارت های ذهنی دارد که در ادامه، بیشتر توضیح خواهیم داد.

پس با ما در “مستر ای جی” – یکی از برترین تیم های طراحی و توسعه سایت در انواع کدنویسی و وردپرس، طراحی گرافیک و طراحی لوگو و… – همراه باشید:

 

آموزش طراحی وب سایت را از کجا شروع کنیم؟

قبل از اینکه به شما بگوییم برای آموزش طراحی سایت باید از کجا شروع کنید و به چه روشی عمل نمایید، بهتر است یک نکته را خیلی واضح توضیح دهیم.

هدف شما از یادگیری طراحی سایت چیست؟

با پاسخ به پرسش بالا، کاملا برایتان روشن می شود که باید آموزش طراحی وب سایت را از چه سطحی و به چه صورتی شروع کنید. اگر هدف شما فقط طراحی یک سایت برای خودتان است، به دنبال آموزش های حرفه ای آن نباشید چون که به دردتان نمی خورد. اما اگر به آن به عنوان یک شغل واقعی در آینده نگاه می کنید، باید حتما به دنبال یادگیری تمام سطوح طراحی سایت از جمله برنامه نویسی باشید. یک طراح سایت، باید با تمام شاخه های مربوط به این شغل آشنایی داشته باشد.

مهمترین نکته این است که شخصیت خود را بشناسید. طراحان سایت از یادگیری مفاهیم پیچیده لذت می برند و از اینکه ساعت ها بدون بلند شدن از جایشان پای کامپیوتر بنشینند و یا با شخص دیگری صحبت نکنند، خسته نمی شوند. شما باید چنین روحیه ای داشته باشید و از طرفی از باز کردن کلاف های پیچیده و اعصاب خردکن این شغل نهراسید. باید نکته بین و دقیق باشید. گاهی جابه جا شدن یک فاکتور جزئی در کارتان، باعث می شود تمام پروژه بی نتیجه بماند و شما باید بتوانید با این موضوعات به خوبی کنار بیایید.

 

مراحل اصلی آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفته

زبان HTML و زبان CSS و زبان جاوا اسکریپت

یادگیری زبان HTML

HTML یک زبان نشانه گذاری است که به منظور ایجاد اسکلت اصلی سایت به کار می رود. HTML ، زبان برنامه نویسی نیست بلکه زبان نشانه گذاری و تگ گذاری است که یادگیری آن بسیار ساده و به نوعی پیش نیاز ورود به دنیای طراحی وب می باشد.

از HTML برای نمایش محتوا در ساختار های از پیش تعیین شده استفاده می شود و خودش هیچ ظاهری ندارد و به کمک مکمل خود، یعنی زبان CSS ظاهر می شود و شکل پیدا می کند.

یادگیری زبان CSS

CSS، مکمل زبان HTML است که باعث می شود اسکلت اصلی یک سایت، شکل و ظاهر پیدا کند. CSS هم مانند HTML یک زبان نشانه‌ گذاری است که اجازه می‌ دهد ساختار صفحات وب را از چیدمان عناصر گرفته تا تغییر رنگ‌ بندی و فونت‌ ها را با آن شکل دهید.

یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

JavaScript یک زبان برنامه نویسی است که محبوبیت و قدرت زیادی در وب دارد. در ساده‌ ترین پاسخ به اینکه جاوا اسکریپت چیست می‌ توان گفت که جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا برای ایجاد صفحات وب پویا و تعاملی است. شما با استفاده از این زبان می توانید کارهای خارق العاده ای که با Html, css قابل انجام نیستند را انجام دهید و صفحات مختلف سایت را پویا نمایید.

یادگیری زبان جاوا اسکریپت به صورت کاملا حرفه ای، چندان نیاز نیست و داشتن یک آشنایی اولیه با آن کافی می باشد. اما یادگیری کامل آن در کنار دو زبان نشانه گذاری بالا، کمک می کند تا در تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای، بسیار عالی تر عمل کنید.

یادگیری زبان برنامه نویسی بک اند یا سمت سرور

آموزش طراحی وب سایت از مبتدی تا پیشرفتهسه مرحله ای که در بالا گفته شده، همگی مربوط به جلوی سایت یا اصطلاحا، فرانت اند سایت هستند که ظاهر آن را شکل می دهند. اما طراحی سایت، یک بخش پشتی و مخفی نیز دارد که به آن، بک اند گفته می شود. برای طراحی بخش های پشت سایت، نیاز دارید که یک زبان سمت سرور نیز بلد باشید.

برای سمت سرور؛ ما زبان های مختلفی داریم مثل زبان های روبی، پایتون، سی شارپ، PHP و… که از بین همه آنها، PHP محبوب تر و کامل تر است. نیازی ندارید که به تمام زبان ها مسلط باشید.

 

آموزش طراحی وب سایت با وردپرس

یکی از جنبه های بسیار جذابی که در یادگیری طراحی سایت با آن روبرو خواهید شد، امکان طراحی یک سایت کامل و بی نقص، بدون نیاز به کدنویسی و برنامه نوسی است که به آن، وردپرس گفته می شود. از آنجا که ۴۳ درصد از سایت های دنیا که در بین آنها، سایت های مهم و استراتژیک نیز به چشم می خورد با وردپرس طراحی شده اند، پس با اطمینان می توانیم بگوییم که وردپرس یکی از انواع بهترین روش طراحی سایت است، اما به تنهایی کافی نیست!

هیچ طراح سایت حرفه ای را پیدا نمی کنید که بتواند خود را طراح وب سایت بنامد و برنامه نویسی بلد نباشد. برای طراحی سایت با وردپرس هم نیاز دارید که حتما با مباحث HTML, CSS, PHP آشنایی داشته باشید.

 

یادگیری طراحی سایت رایگان یا پولی؟

یادگیری طراحی سایت

یکی از سوالاتی که خیلی از کارآموزان می پرسند، درباره آموزش طراحی وب سایت رایگان است. بله درست است شما می توانید تمام آموزش های مربوط به یادگیری طراحی سایت رایگان را از اینترنت و سایت های آموزشی مختلف به دست بیاورید. اگر زبان انگلیسی شما و قدرت یادگیری تان قوی باشد، احتمالا می توانید تمام این مهارت ها را رایگان از اینترنت به دست بیاورید، اما باید خیلی تلاش کنید تا دوره های رایگان مناسب و کاملی را پیدا کنید.

ممکن است زمان زیادی را صرف این کار کنید و شاید بعد از گذراندن دوره های ابتدایی، لازم باشد برای خرید دوره های پیشرفته، پول بپردازید. اما نکته مهم این است که حتی با خرید دوره ها و آموزش های پولی نیز ممکن است مهارت و تخصصی که باید پیدا کنید را به دست نیاورید یا ساده تر بگوییم، دوره پولی آموزش طراحی وب سایت، به دردتان نخورد. پس باید خیلی خوب تحقیق کنید و از تجربه دیگر افراد در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین روش یادگیری طراحی سایت کدام است؟

ممکن است هر یک از سایت ها به گونه متفاوتی شما را راهنمایی کنند. اما از آنجا که ما در مستر ای جی، فروشنده هیچ دوره آموزشی طراحی سایت و کلاس آنلاین و کتاب و… نیستیم، احتمالا بهترین توصیه را به شما داشته باشیم. بهترین روش یادگیری طراحی سایت این است که مدتی را به صورت خودخوان و با کمک جستجو در اینترنت و مقالات و دوره های رایگان، با پیش زمینه و پیش نیازهای این شغل آشنا شوید و اگر بعد از آن، هنوز این علاقه را در خود احساس کردید، به دنبال یک استاد حرفه ای باشید.

اگر بین علاقمندان به طراحی وب سایت جستجو و گردشی داشته باشید، آنها دوره ها و استادهایی که به دردشان خورده و به آنها کمک کرده تا این حرفه را یاد بگیرند را به شما معرفی خواهند کرد. پس شما می توانید با کمی تحقیق، بهترین استاد و دوره آموزشی را پیدا کنید که ممکن است همه چیز هم برایتان رایگان تمام شود.

یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد؟

اگر منابع آموزشی خوبی در اختیار داشته باشید، احتمالا در عرض ۳ تا ۵ ماه می توانید به یک طراح سایت تبدیل شوید. علاقه؛ مهمترین عامل محرکه است. با این حال، برای حرفه ای شدن و کسب مهارت های بیشتر، نیاز دارید که ۲ تا ۳ سال به صورت متمرکز کار و تمرین کنید و مطالعه داشته باشید.

 

سفارش طراحی سایت حرفه ای “مستر ای جی”

مستر ای جیاگر برای کسب و کار خود به طراح سایت حرفه ای نیاز دارید، ما مستر ای جی را با بیش از ۱۰ سال سابقه حرفه ای در زمینه طراحی انواع سایت کدنویسی و وردپرسی را پیشنهاد می کنیم. از آنجا که تعهد و حرفه ای بودن، اصلی ترین معیار “مستر ای جی” در ارائه خدمات است، همواره با رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود، افتخار این را داشته ایم که به تبلیغ و معرفی خود بپردازیم.

هدف ما، به هدف رساندن سایت شماست و کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه خدمات طراحی انواع سایت شرکتی و فروشگاهی، طراحی لوگو و برند و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است. برای اطلاع از تعرفه طراحی سایت تک زبانه، دوزبانه و چند زبانه، روی لینک زیر کلیک کنید:

اطلاعات تماس و مشاوره با “مستر ای جی”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *