دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ، عبارتی است که در سال های اخیر زیاد آن را شنیده اید و شاید چیزهایی هم درباره اش بدانید. اما هنوز هم خیلی از صاحبان مشاغل هستند که با این مفهوم، آشنایی چندانی ندارند. به همین خاطر سعی کرده ایم در ادامه این مقاله، شما را با دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده آشنا کنیم.

پس با ما در “مستر ای جی”یکی از برترین تیم های ارائه دهنده خدمات برنامه نویسی، طراحی سایت وردپرسی، طراحی لوگو و برندینگ و… با بهترین کیفیت و بالاترین سطح خدمات پشتیبانی – همراه باشید:

 

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی به تمام کارهایی گفته می شود که برای معرفی و گسترش کسب و کارها، فروش، ارائه خدمات و تبلیغات برای آن انجام می شود و برای اجرای آن نیز از دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی و همچنین از بستر اینترنت استفاده می شود. در واقع دیجیتال مارکتینگ یک بازاریابی مجازی است و با تکنولوژی های نوین عجین می باشد.

در روش دیجیتال مارکتینگ از کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکه‌ های اجتماعی، ایمیل، SMS، تبلیغات هدفمند و… استفاده می شود تا مشتریان جدید جذب و مشتریان قبلی حفظ شوند.

مزیت دیجیتال مارکتینگ

روش های سنتی بازاریابی بسیار ناتوان شده اند و از طرفی، هزینه های زیادی را می طلبند، آن هم با بازدهی کم و ناامید کننده. اما دیجیتال مارکتینگ علاوه بر اینکه یک روش نوین و پربازده است، یک نیاز ضروری هم هست. چرا که این روزها تمام اقشار جامعه با ابزارهای دیجیتالی و اینترنت سروکار دارند. به همین دلیل هم هست که شرکت ها، برندها و کسب و کارهای مختلف با هر سطح از موقعیت مالی، اقدام به استفاده هوشمند از آن می نمایند.

 

تکنیک ها، ابزارها و روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجتیال مارکتینگ به زبان ساده

  1. بهینه سازی موتورهای جستچو (سئو) – برای گسترش کسب و کار در فضای گوگل
  2. بازاریابی محتوایی
  3. بازاریابی از طریق شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی رسانه ها
  4. تبلیغات کلیکی در بستر سایت های پربازدید (PPC پرداخت برای هر کلیک)
  5. همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته
  6. تبلیغات بومی (Native)
  7. اتوماسیون بازاریابی           
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط عمومی دیجیتال
  10. بازاریابی ربایشی (درونگرا)
  11. محتوای اسپانسری
  12. بازاریابی مجدد برای افزایش شانس تبدیل مخاطب به مشتری
  13. موبایل مارکتینگ (بازاریابی موبایلی) – تبلیغ محصولات و خدمات از طریق دستگاه‌ های موبایلی یا همراه

تمام این تکنیک ها، در واقع تلاش برای جذب مخاطبان هدف از تمامی مناطق دور و نزدیک و تبدیل کردن آنها به مشتری می باشد و با ابزارها و روش های مختلفی انجام می شود. البته با توجه به نوع کسب و کار، ممکن است چندین تکنیک به صورت همزمان برای اجرای دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد. به فرد یا تیم مجری دیجیتال مارکتینگ، “دیجیتال مارکتر” گفته می شود.

یک نکته بسیار مهم:

تا اینجا متوجه شدیم که بازاریابی دیجیتالی تا حد بسیار زیادی در بستر سایت ها قابل اجراست. بنابراین ضرورت اصلی و پیش نیاز اجرای آن، طراحی و راه اندازی یک سایت اختصاصی است تا بتواند یک پایگاه مجازی در اینترنت برای کسب و کارها و مالکان آنها باشد. بدون داشتن یک وبسایت اختصاصی، عملا نمی توان از مزایای دیجیتال مارکتینگ بهره ای برد.

 

چه مشاغلی به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

بازاریابی دیجیتالی

هیچ استثنایی در بین مشاغل برای نیاز به بازاریابی وجود ندارد چون همه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند. همه مشاغل و کسب و کارها به تبلیغات، بازاریابی، جذب مشتری و ایجاد بیشترین راندمان و درآمد نیاز دارند. حتی شغل هایی که در سطح محلی فعالیت می کنند هم نیاز دارند از دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرند. زیرا مطمئنا مشتریان آنها نیز بسیاری از فعالیت ها، انتخاب ها، بررسی ها، مقایسه ها و… را از طریق اینترنت انجام می دهند و لازم است که آنها در این فضا حضور داشته باشند.

 

استراتژی محتوای دیجیتالی

مهمترین عامل موفقیت در دیجیتال مارکتینگ، داشتن یک استراتژی مناسب و اصولی در تولید محتواست. تولید محتوا می تواند جنبه های گوناگونی داشته باشد، از یک محتوای تبلیغی ساده بگیرید تا محتواهایی که اساسا برای موتورهای جستجو بهینه می شوند و از این طریق کسب و کار را به مخاطبان مختلفی معرفی می کنند و به صورت غیر مستقیم، برندسازی می کنند.

در تولید محتوا باید به موارد زیر اهمیت دهید:

  • تعیین گروه مخاطبین (شناخت سلیقه، سن و سال، منطقه جغرافیایی و فرهنگ و…)
  • شناخت نیازهای مخاطبین هدف و پاسخگویی مناسب به آنها (زودتر از رقبا)

محتوای تولید شده با استراتژی درست و اصولی؛ در مدت زمان کمی می تواند برای کسب و کارها یک موفقیت چشمگیر ایجاد کند. شاید در ابتدا سرعت این موفقیت چندان زیاد نباشد اما بسیار پایدار است و رفته رفته پرسرعت تر می شود. البته استراتژی محتوا تنها یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و می توان با ترکیب روش های دیگر مانند تبلیغات پولی، سرعت آن را افزایش داد.

ساخت سایت رایگان – یک دروغ شیرین که نباید باور کنید!

 

هزینه های دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

پرسش درباره هزینه های هر کاری، یک پرسش کاملا متداول است اما درباره هزینه بهره گیری از دیجیتال مارکتینگ، واقعا نمی توان یک تعرفه ثابت و کلی را بیان کرد. چرا؟

چون دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از تکنیک هاست و هر کدام می توانند هزینه های متفاوتی دربر داشته باشند (از رایگان تا بسیار پرهزینه)

  • مسلما صاحبان کسب و کارهای مختلف، خودشان وقت، تخصص و تجربه کافی در به کارگیری بازاریابی دیجیتالی را ندارند. به همین دلیل لازم است از تیم های دیجیتال مارکتر کمک بگیرند. این تیم ها بسته به نوع خدماتی که می دهند و بسته به این چقدر حرفه ای باشند و چقدر کار خود را تضمین نمایند و خلاصه اینکه چقدر سریع شما را به موفقیت برسانند، قطعا هزینه های مختلفی را طلب می کنند. البته باید بگوییم که این هزینه کردن، به نوعی یک سرمایه گذاری ویژه و عالی است.

پس درست مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری، این کار نیز نیازمند به تحقیق و ارزیابی کامل است. شما برای اینکه از مزایای دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید، نیاز دارید ۰ تا ۱۰۰ آن را به یک تیم حرفه ای و متخصص بسپارید. تنها در این صورت است که می توانید در امور کاری خود به موفقیت دلخواهتان برسید.

اگر نیاز به دیده شدن در اینترنت دارید، “تیم مستر ای جی” در خدمت شماست…

“مستر ای جی” سابقه ای بلند مدت در زمینه طراحی و راه اندازی وب سایت برای مشاغل گوناگون و نیز طراحی لوگو و برندسازی دارد که همگی در همکاری با پروژه های بزرگ و موفق بوده است. از آنجا که تعهد و حرفه ای بودن، اصلی ترین معیار ما در ارائه خدمات است، همواره با رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود، افتخار این را داشته ایم که به تبلیغ و معرفی خود بپردازیم.

هدف ما، راه اندازی سایت در بالاترین سطح کیفیت و کارایی و در نهایت، به هدف رساندن سایت شما و همچنین کمک به موفقیت شما در زمینه کسب و کار آنلاین است. سال ها تجربه و انجام صدها پروژه موفق و درخشان، نقطه اعتمادی بی نظیر در حوزه طراحی سایت و خدمات وب، طراحی لوگو و برندینگ و… می باشد که “مستر ای جی” را به یار همیشگی شما تبدیل کرده است.

حتما از دیدن نمونه کارهای “مستر ای جی” در زمینه طراحی وب، برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیک، لوگو، عکاسی و… شگفت زده خواهید شد.

مسیرهای ارتباطی شما با “مستر ای جی” و دریافت مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندسازی

شماره تماس:  ۰۹۰۳۴۵۰۱۲۵۴ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *